Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com WinMENTOR ENTERPRISE: ERP gestiune, contabilitate Romania
ro

In modulul WMERestaurant se poate lucra in doua moduri: direct pe firma sau ca post de lucru de tip WMERetail, aflat la distanta, pe alta baza de date oracle fata de firma principala. Baza de date de tip WMERetail nu trebuie conectata la baza de date principala decat in momentul in care se face sincronizarea nomenclatoarelor de la baza la restaurant, cand se genereaza facturi/monetare sau se definesc carnete.

I. CONFIGURARI

In aplicatia WinMENTOR ENTERPRISE trebuie setate urmatoarele:

Nomenclatorul de articole trebuie sa fie:

  • impartit pe Clase
  • cu Gestiune si Tip contabil, valori implicite
  • cu Preturi de vanzare pentru fiecare restaurant
  • cu bifa “Vandut prin casa de marcat”. Pentru a marca mai multe articole, dupa anumite criterii, ca fiind „Vandute pe casa de marcat”, se poate folosi optiunea Conversie valori (Service > Conversie > Modificare valori).

Caracterizari contabile articole: trebuie definit tip contabil “Produse fara descarcare”, valoric, asociat articolelor vandute cu reteta.

Nomenclatorul de gestiuni: se precizeaza postul de lucru WMERetail daca respectiva gestiune tine de un restaurant care lucreaza ca firma de tip WMERetail.

Posturi de lucru WMERetail: daca restaurantul lucreaza ca firma de tip WMERetail, pe baza trebuie definit postul de lucru retail aferent:

Figura 1.

Constante:

  • Constante utilizator > Modul restaurant (constantele se seteaza la Restaurant):
    • Restaurant implicit
    • La iesirea din editarea unei mese resetez codul ospatarului curent
    • Atentionare depasire stoc la selectare articole
  • Constante generale > WMERetail (constantele se seteaza la restaurantele care lucreaza ca posturi de WMERetail):
    • Nume prescurtat firma BAZA
    • Post de lucru WMERetail (pentru firme de tip retail)
  • Constante utilizator > Configurare operare > Back office (constantele sunt valabile doar pentru operatorul care înregistreaza tranzactii în  WMEBackOffice):
    • Post de WMERetail pentru care se inregistreaza tranzactii: limiteaza accesul operatorului la gestiuni care tin de postul de WMERetail respectiv
    • Preluare bonuri pe monetar: aduc bonuri provenite din comenzi in restaurant = Da: aduce interval orar de preluare bonuri (in functie de data si ora emiterii comenzii sau cea a listarii bonului).

Nomenclatorul de restaurante:

  • orarul de functionare:
    • Non stop
    • In interval orar
  • modul de atribuire a numerelor de comenzi:
    • Numar unic pe restaurant: numarul se reseteaza la ora inchiderii, daca programul este cu interval orar, sau niciodata, daca programul este nonstop
    • Numar unic pe masa: numarul se reseteaza la închiderea comenzii
  • locul de unde sunt preluate gestiunile implicite:
    • Gestiunea din nomenclatorul de articole
    • Gestiunea asociata articolului în restaurantul respectiv
  • tipul de restaurant: tip WMERetail sau nu.

Figura 2.

Nomenclatorul de firme: daca restaurantul lucreaza ca firma de tip WMERetail, in nomenclatorul de firme din WinMService se seteaza bifa “Firma este o baza de date WMERetail”.

Operatori: utilizatorii de WinMENTOR ENTERPRISE care au acces la WMERestaurant pot fi sau nu de tip Master. Operatorii de tip Master au privilegii in plus fata de ceilalti si vom reveni la acest aspect ulterior.

TNSNAMES: daca restaurantul lucreaza ca firma de tip WMERetail, atunci în fisierul Tnsnames.ora, aflat in acelasi director cu executabilul, trebuie sa se precizeze la baza serverul postului de lucru, iar la postul de lucru serverul bazei:

  • baza:

WMERETAIL_IdPostLucru =

(DESCRIPTION =

  (ADDRESS = (PROTOCOL = TCP)(HOST = Nume_server)(PORT = 1721))

  (CONNECT_DATA =

   (SERVER = DEDICATED)

   (SERVICE_NAME = WINMDB2)

  )

)

  • post de lucru:

WMEBAZA =

(DESCRIPTION =

  (ADDRESS = (PROTOCOL = TCP)(HOST = Nume_server)(PORT = 1721))

   (CONNECT_DATA =

    (SERVER = DEDICATED)

    (SERVICE_NAME = WINMDB2)

))

In aplicatia Restaurant: butoane de configurari si liste:

Figura 3.

Daca restaurantul este de tip retail, inainte de orice operatiune trebuie facuta sincronizare cu baza pentru a se completa nomenclatoarele necesare.

Nomenclatoare:

  • Sali: la acestea are acces doar operatorul de tip Master.

Figura 4.

  • Mese (sau cu click-dreapta pe masa): la acestea are acces doar operatorul de tip Master.

Figura 5.

  • Obiecte in restaurant (sau click-dreapta pe obiect): la acestea are acces doar operatorul de tip Master.

Figura 6.

Diverse:

  • Sincronizari: orice modificare facuta in nomenclatoarele de pe baza trebuie adusa pe firma de retail prin sincronizare.
  • Gestiuni implicite pe clase si articole: la care are acces doar operatorul de tip Master. Aceste gestiuni sunt luate in calcul la listarea comenzilor pe gestiuni doar daca setarea din nomenclatorul de restaurante „Gestiuni implicite articole sunt” =  „definite la nivel de restaurant”.

Figura 7.

  • Versiuni liste comenzi pentru fiecare gestiune . La aceasta optiune are acces doar operatorul de tip Master

Figura 8.

  • Manager liste – export configurari: permite exportul de versiuni de liste. Accesul la aceasta optiune se poate elimina din drepturi de acces
  • Manager liste – import configurari: permite importul de versiuni de liste. Accesul la aceasta optiune se poate elimina din drepturi de acces
  • Constante : constante la gramada
  • Touch-Screen : permite schimbarea modului de lucru. Cand modul de lucru touch screen este dezactivat, macheta de comenzi restaurant permite adaugare articole cu + verde
  • Stiva de mesaje : permite deschiderea stivei de mesaje

Aranjare mese: permite aranjarea meselor si obiectelor în spatiul restaurantului. La aceasta optiune are acces doar operatorul de tip Master.

  • Mutarea si redimensionarea obiectelor se poate face si folosind CTRL+Sageti, respectiv SHIFT+Sageti (dupa ce in prealabil s-a dat click pe titlul tabului cu sala curenta).
  • Dupa efectuarea modificarilor trebuie salvata aranjarea prin optiunea „Salvare interfata grafica” de pe clickdreapta.

Ospatari: La aceasta optiune are acces doar operatorul de tip Master. Ospatar-ul supervizor are drepturi speciale

prezentate la momentul oportun.

Figura 9.

Clase de articole: la aceasta are acces doar ospatarul supervizor, operatorul putand fi/nu de tip Master. Aici se seteaza clasele de articole active si articolele inactive. Activarea/dezactivarea unei clase are efect asupra intregii arborescente care pleaca de la acel nod.

Figura 10.

Liste: primele trei situatii sunt accesibile doar ospatarului supervizor, ultima este accesibila tuturor ospatarilor:

  • Vizualizare comenzi închise: aduce toate comenzile inchise indiferent de ospatarul care le-a creat si permite editarea lor
  • Lista generala a vanzarilor
  • Situatie sintetica vanzari
  • Listare balanta stocuri

Luna de lucru: in aplicatia Restaurant operarea se face pe luna calendaristica a sistemului si nu este necesara crearea de luni.

II. FUNCTIONARE

Lucrul curent se face cu un operator care nu trebuie sa fie de tip Master, pentru a nu avea acces la optiunile de setari.

In cazul in care se lucreaza pe o firma de tip WMERetail, orice modificare facuta in nomenclatoarele de pe baza trebuie adusa pe firma de retail prin optiunea de „Sincronizare”.

Figura 11.

Articolele noi ajunse de la baza la restaurant trebuie setate pe gestiuni prin optiunea „gestiuni implicite” unde sunt marcate cu rosu articolele noi sosite de pe baza.

Ospatarul curent:

  • este setat prin introducerea parolei
  • mesele portocalii sunt cele pe care a luat el comenzi
  • mesele rosii sunt ocupate de alt ospatar
  • mesele albastre sunt libere

Figura 12.

Comenzi:

  • butoanele de articole se pot dimensiona dupa dorinta, folosind sagetile rosii de langa totalul de plata
  • pe o masa se pot adauga mai multe comenzi
  • pe o masa se pot adauga comenzi de catre ospatari diferiti, dar fiecare ospatar are acces doar la comenzile proprii (in afara de supervizor care poate modificari comenzile altor ospatari)
  • se poate seta numarul de persoane
  • articolele din clasa curenta se pot adauga cu butonul „Cautare…”
  • articolele listate la gestiuni se pot sterge din comanda doar de catre supervizor
  • articolele adaugate pe o comanda dupa o listare la gestiuni se pot lista separat la gestiune
  • se pot modifica cantitati la articolele deja listate si se pot lista diferentele folosind butonul „Listare modificare cantitate”
  • se pot muta articole la alta masa si alta sala folosind butonul „Muta articolele pe alta comanda”

Figura 13.

Listare nota de plata:

  • acordare discount
  • stabilire forme de plata
  • setare client: daca se doreste listare factura
  • protocol: bifarea unei comenzi cu „Protocol” are ca efect închiderea comenzii. Urmeaza sa fie aduse produsele pe diminuari de stoc
  • definire carnete de Note de plata
  • listare Nota de plata: se face pe butonul „Nota”
  • generare Bon fiscal: se face pe butonul „Casa de marcat”. In cazul în care se lucreaza pe o firma de tip
  • WMERetail, bonurile raman pe aceasta firma; pe firma baza se vor genera monetare prin preluare bonuri direct de pe firma restaurantului
  • generare Factura cu InfoCm: se face pe butonul „Factura”. In cazul în care se lucreaza pe o firma de tip WMERetail, factura se genereaza pe firma baza si de aceea presupune existenta conexiunii intre cele doua baze de date. Din factura se pot adauga noi carnete de facturi care ajung pe baza odata cu factura emisa.

Figura 14.

Monetarele se introduc in WinMENTOR ENTERPRISE:

  • pe butonul Plus albastru se apeleaza optiunea „Import vanzari prin emulare tastatura”: daca in restaurant se lucreaza direct pe baza de date principala (baza); in aceasta situatie in baza de date curenta se regasesc bonurile fiscale emise prin modulul restaurant
  • pe butonul Plus albastru se apeleaza optiunea „Import vanzari prin emulare tastatura de la posturi de lucru WMERetail”: daca in restaurant se lucreaza ca firma de tip WMERetail; in aceasta situatie in baza de date curenta nu se regasesc bonurile fiscale emise prin modulul restaurant, acestea ramanand pe firma de tip WMERetail
  • pe Livrarea monetarelor, de pe click-dreapta, trebuie lansata optiunea „Setare reteta implicita” pentru articolele vandute care au retete de fabricatie pe baza carora se va face descarcarea de gestiune de componente.

Diminuarile de stoc pentru protocol se introduc in WinMENTOR ENTERPRISE:

  • pe butonul Plus albastru se apeleaza optiunea „Descarcare articole provenite de pe comenzi restaurant tip protocol”
  • pentru articole cu reteta aduce pe document componentele retetei

Bonurile de consum se introduc in WinMENTOR ENTERPRISE pentru descarcari de gestiune de materii prime aferente produselor vandute in  WMERestaurant. Pe butonul Plus albastru se apeleaza optiunea „Articole compuse”, se preiau cantatile de produse si pe bonul de consum sunt aduse materiile prime si cantitatile aferente retetelor asociate.

Facturile fiscale pot fi emise si in WinMENTOR ENTERPRISE / WMEBackOffice pe firma baza, in cazul in care restaurantul lucreaza pe o firma de tip WMERetail: pe butonul Plus albastru se apeleaza optiunea „Facturare bonuri emise la posturi de lucru WMERetail”. Aceste facturi sunt de tip „InfoCM”. Bonurile preluate pe factura poarta informatia de “facturat” pentru a nu se mai putea emite inca o factura si din modulul Restaurant, dar nu se poate vizualiza factura decât pe firma baza.

Multumim pentru abonare la newsletter. Veţi primi un email de confirmare.