ro

Avantaje WinMENTOR ENTERPRISE

I. Facilitati noi in operarea datelor comparativ cu WinMENTOR

1. Interfata si optiunile din meniu sunt aproape identice cu cele din WinMENTOR; orice operator de la facturare trece in maxim o zi de la WinMENTOR la WMEnterprise.
2. Folosirea tehnologiei client/server pe baza de date Oracle este o solutie extrema, si anume la maximul posibilitatilor existente in materie de baze de date.
3. Permite accesul simultan la baza de date a unui numar mare de utilizatori, oriunde ar fi ei in lume, cu singura conditie sa existe o conexiune, chiar si de viteza mica.
4. Baza de date nu mai este impartita pe luni. Pentru valabilitatea datelor la nivel de luna se folosesc „Intervale de valabilitate a datelor”.
5. Structura datelor si mecanismele Oracle permit eliminarea pericolului de aparitie a stocurilor negative sau a documentelor cu legaturi pierdute.
6. Mecanismele tranzactionale (datele implicate intr-o tranzactie, sa zicem facturi de iesire) sunt pe disc ori toate si coerente, ori nu sunt deloc (corespondenta este stricta). Astfel nu este necesara optiunea de verificare coerenta date.
7. Integritatea referentiala mentinuta prin mecanisme Oracle, asa incat nu se pot sterge coduri care sunt deja folosite.
8. Jurnalul contabil nu mai poate fi denaturat. Valorile calculate, cu oricate zecimale au fost la momentul salvarii documentului, sunt retinute si nu se mai recalculeaza decat la Modific/Salvez sau la optiune directa de Refacere jurnal.
9. Refacere rapida jurnal (prelucrare paralela): optiune noua de refacere jurnal, care are ca specific prelucrarea tipurilor de documente in paralel, deschizand cate o instanta de lucru cu serverul pentru fiecare tip, astfel incat viteza de executie se reduce considerabil. Pentru apelarea acesteia din Service > Avarie, este nevoie ca in acelasi director in care se gaseste WMEnterprise sa existe WMEPipeServer.exe, cu aceeasi versiune ca a executabilului principal.
9. Inregistrarile contabile se pot imparti pe centre de cost. Aceste centre de cost se pot selecta pe orice tip de document. De asemenea, se pot completa centrele de cost de pe liniile documentelor pe Termene de plata / incasare, fiind retinute la nivel de obligatii; centrele de cost se preiau apoi pe liniile de stingere din trezorerie (casa / banca).
10. In momentul in care se considera ca o luna este incheiata, balanta contabila valabila in acel moment poate fi salvata si pastrata ca balanta – etalon. Aceasta optiune se gaseste in Liste > Mentor > Contabile si se numeste „Fixare balanta-etalon pe luna curenta”. Salvarea balantei etalon se face si automat la tiparirea unei balante generate pe toata firma. Astfel, in cazul in care din diverse motive se va redeschide luna respectiva, la reinchiderea acesteia se va compara automat balanta-etalon cu cea rezultata la momentul respectiv. De asemenea, dupa generarea listei Balanta contabila pe toata firma (nu pe subunitati) si pe luna respectiva se poate opta pentru compararea balantei curente cu cea etalon. Ca rezultat al acestei comparatii, va fi furnizata o situatie cu diferentele rezultate si una cu documentele care au cauzat aceste diferente.
11. Lucrul pe subunitati permite „izolarea” completa a unei subunitati in cadrul firmei, asemanator lucrului cu satelit. Fiecare document apartine unei anume subunitati si nu se pot misca in acelasi document stocuri intre subunitati diferite. Vizualizarea documentelor si listarea se face de asemenea la nivel de subunitate. Utilizatorii care au drepturi speciale pot vedea tot ansamblul, indiferent de subunitatea documentelor deja introduse.
12. Lucrul cu subunitati permite inregistrarea de tranzactii pe o subunitate dar in numele alteia, generand astfel inregistrari contabile pe subunitati: cheltuieli / venituri din documente de intrare, iesire, trezorerie, compensari, note contabile diverse plati / incasari / compensari de documente emise pe o subunitate si stinse pe alta subunitate
13. Pentru a se putea genera liste contabile pe subunitati (fise de cont, balante) soldurile initiale si rulajele precedente se pot imparti pe subunitati.
14. Se poate lucra cu mai multe firme care formeaza un Holding. Toate firmele din Holding au nomenclatoare, plan de conturi, setari de functionare si setari contabile comune. Listele se pot genera pe firme sau pe tot holdingul. La fel si situatiile contabile si Declaratia 394.
15. Blocarea lunilor reprezinta o optiune disponibila pentru efectuare de service pe lunile blocate fara a afecta operatorii care pot lucra in continuare pe lunile neblocate. Pe luni blocate se pot efectua operatiuni de Inchidere/Deschidere luni, Refacere jurnal, Fixare solduri / stocuri. In lista de luni de lucru, cele blocate sunt afisate pe fond rosu.
16. Se pot crea luni in avans (ulterioare lunii curente a sistemului) dar la intrarea in program acestea nu se vad in lista de alegere luni. Dupa intrarea pe o luna anterioara sau identica cu luna curenta a sistemului si pe o anumita subunitate, la o noua selectie de luni se poate opta si pentru o luna in avans care este marcata cu fond rosu (ca la lunile blocate pentru service). In lunile in avans se pot introduce orice fel de tranzactii.
17. Optiunea Navigator documente este apelabila atat din meniul Liste cat si din Date. Cu ajutorul acestei facilitati se poate urmari  parcursul unui document, incepand de la comanda care precede documentul pana la plata / incasarea acestuia. Sistemul de trasabilitate ofera posibilitatea utilizatorului de a sti in orice moment intrarile în stoc, livrarile, comenzile, contractele, platile sau incasarile legate de un anumit document de intrare / iesire. Optiunea se poate apela cu click-dreapta in sectiunea Liste iar în sectiunea de Date se poate apela din view-ul mare, prin pozitionarea pe o anumita inregistrare si apasarea butonului Navigator sau, daca documentul este in editare cu F2 si apoi butonul Navigare.

Optiunea Istoric modificare document este disponibila pe view-urile mari si pe WME Action Center (F2).
18. Alertele permit generarea si trimiterea de rezultate a unor interogari a bazei de date conform unui orar, prin intermediul email-ului, mesajelor sau task-urilor. Exista cateva tipuri de alerte predefinite dar utilizatorii au si posibilitatea de a crea noi tipuri de alerta, conform necesitatilor lor, cu ajutorul limbajului SQL.
19. Procedurile de actualizare date ofera posibilitatea de a importa proceduri predefinite sau de a crea proceduri noi de actualizare date, cu ajutorul limbajului SQL. Actualizarea datelor se poate realiza in baza unui orar stabilit de catre utilizator.
20. macheta Blocare stocuri permite modificarea starii articolelor din stoc. Un utilizator poate modifica starea unui lot din „Liber” in „Blocat” pentru a nu putea fi vandut. Daca in urma analizelor se stabileste ca lotul corespunde din punct de vedere calitativ, se poate debloca stocul. Status-ul articolelor se poate schimba si automat prin proceduri de actualizare, in functie de termenul de valabilitate al articolului respectiv si de restrictionarile sezoniere de perisabilitati care se introduc ca zile limita de distributie – shelf life – pe sezoane, in nomenclatorul de articole.

Info stoc: optiune disponibila pe view-ul mic de articole, dar si prin dublu-click pe imaginea de fundal din modulul Date. Aduce in functie de optiunile selectate: stocul detaliat, rezervarile, stocul altor subunitati si calculeaza previzionatul la o anumita data.
21. Se pot defini promotii la vanzare sub forma de preturi speciale, discounturi sau articole promotionale (cadou).
22. Oricarui document i se pot asocia unul sau mai multe fisiere externe care se salveaza si arhiveaza in baza de date. La solicitare, aceste fisiere se pot dezarhiva (sunt aduse din baza de date Oracle si salvate pe disc oriunde doreste utilizatorul) si vizualiza. Pe toate machetele unde exista buton pentru arhiva documente, sub iconul cu simbolul de arhivare se afiseaza intre paranteze numarul de documente atasate: de ex. (0), (5).
23. S-a introdus macheta pentru introdus si repartizat taskuri (sarcini) catre operatorii WM Enterprise. Meniurile noi sunt : „Taskuri”, „Taskuri pentru mine”, „Taskuri de la mine”. In coltul din stanga-jos al ecranului (atat in modulul Date, cat si in modulul Liste) s-a introdus un buton care deschide un view cu raspunsurile aferente taskurilor emise de operatorul curent.
24. LogOff fara repornirea aplicatiei.
25. Versiunea in limba engleza contine deocamdata meniurile si titlurile listelor traduse.
26. In Managementul operatorilor se poate clona o categorie de utilizatori cu drepturile aferente. De asemenea se pot copia constantele de utilizator de pe o firma si un utilizator pe alta firma si mai multi utilizatori.
27. La actualizarea versiunii se poate face automat: actualizarea constantelor pe toate firmele configurarea listelor noi introduse in versiunea respectiva actualizarea acelei versiuni pe toate statiile din retea.
28. Helpul WM Enterprise contine instructiunile de utilizare a programului, exemple si descrieri ale diverselor solutii. Apelarea lui se face utilizand tasta F1.
29. Optimizarea machetelor de lucru prin folosirea de informatii ascunse, care la apelarea tastei F3 devin disponibile; deocamdata cele doua situatii in care se foloseste F3 sunt: ascunde datele neinteresante pentru situatia curenta. Exemplu: intervalele de valabilitate nu sunt afisate desfasurat decat la cererea utilizatorului. pe grilele din machete, acolo unde se vede in capul de tabel simbolul „Sageata alba pe fond albastru”, este valabil „F3” care va afisa coloane secundare ale grilei.

Plan de actiuni – ActiveBoard: optiune noua care permite definirea de butoane de acces rapid la optiuni de meniu (Date/Liste), executabile sau link-uri de acces pe internet. Aceste butoane se numesc “Obiecte ActiveBoard”. Configuratiile definite se pot salva si reincarca folosind optiunile din meniul aferent. Adaugarea unui obiect nou, selectarea obiectelor, configurarea unuia/mai multor obiecte simultan, stergerea de obiecte – se pot efectua folosind optiunile disponibile pe Click-dreapta pe desktopul programului: “Obiect nou in Active Board”, “Inspector ActiveBoard pentru obiectele selectate”, “Selecteaza toate obiectele”, “Salveaza configurãri ActiveBoard”, “sterge obiecte ActiveBoard selectate”. Se poate seta Active Board-ul curent la nivel de grup de utilizatori.
30. Modelare design WinMENTOR ENTERPRISE: sunt disponibile butoane de cautare rapida optiune, de cautare intre inregistrarile editate recent sau intre inregistrarile adaugate recent. Se pot configura fonturi si culori pentru module, meniuri si fundal, atat in Date cât si în Liste. Se pot exporta configurarile proprii de design anumitor sau tuturor utilizatorilor.
31. Optiunea Ascundere butoane pe machete disponibila pe WME Action Center (F2) permite marcarea butoanelor care sã devina invizibile. Setarile facute se pot exporta si catre alti utilizatori.
32. Modul de descriere a unui articol este mult mai analitic si mai flexibil, prin folosirea atributelor. Utilizarea atributelor nu mai e restrictionata de pretul de vanzare, de codul extern diferit de articolul de baza; orice alta caracteristica de descriere este la nivel de atribut. Se poate trece din mers de la lucrul fara atribute la lucrul cu atribute, iar lista de atribute care descriu articolul poate fi schimbata oricand. De asemenea, exista posibilitatea de export caracteristici care are ca efect copierea tuturor informatiilor de pe obiectul curent pe alte obiecte selectate. Copierea se poate face pentru toate caracterisiticile, indiferent de valoarea celor existente pe obiectele-destinatie, sau numai pentru caracteristicile fara valori. In interfata se poate selecta ce anume se doreste a fi exportat de pe un obiect pe altul/alte obiecte.
33. In Nomenclatorul de articole se poate asocia o Unitate de masura specifica. Se poate defini o relatie de calcul intre UM principala si cea specifica folosindu-se una, doua sau trei dimensiuni (D1, D2, D3). Aceste dimensiuni se introduc la fiecare intrare in stoc si toate iesirile de pe respectiva pozitie de stoc vor descarca automat si o cantitate proportionala masurata in UM specifica. Daca nu se doreste utilizarea de UM specifice cu relatie de calcul, se poate opta pentru „independente”, caz in care UM specifica functioneaza ca UM alternativa.
34. In Nomenclatorul de articole se pot descrie Unitati de masura de ambalare care se pot dezvolta din unitatile de masura secundare. La nivel de UM ambalare se poate descrie cod extern, cod intern, masa, dimensiuni, preturi in lei si valuta.
35. In Nomenclatorul de articole se pot descrie Unitatati de masura corelate. Necesitatea acestui mod de lucru a aparut pentru a rezolva situatia in care evidenta stocului se tine intr-o unitate de masura iar vanzarea se face in alte unitati de masura fara paritate fixa fata de UM principala, diferite in functie de client si in care se exprima pretul pe oferta/ factura catre acesta.
36. In Nomenclatorul de articole se poate activa optiunea „Nefacturabil”, care daca se seteaza pe „Da” si se lucreaza cu constanta „La facturi, afiseaza  numai articole facturabile = „Da”, atunci acel articol nu apare in view-ul de articole ce se deschide pe factura/ aviz.
38. In Nomenclatorul de articole se poate introduce „Cod catalog” care poate fi „Vizibil pentru comenzi on-line” (optiune disponibila la nivel de articol). Ca exceptie, la nivel de obiect se poate seta optiunea “Inactiv pentru comenzi on-line”, iar  pe campul “…” se pot introduce explicatii pentru motivul indisponibilitatii (aceste explicatii sunt afisate pe Comenzi on-line).
38. In Nomenclatorul de articole: la nivel de obiect, s-a introdus optiunea “Traducere din articolul generic”. Traducerea articolului sau a obiectului se introduce folosind optiunea Articole > Traduceri denumiri articole. Acestea pot fi ulterior utilizate în listari de documente.
39. In Nomenclatorul de articole, pe butonul „Structura colete” se poate descrie in cate colete se imparte produsul respectiv, cu descrierea aferenta si un cod unic generat automat. Aceste colete se pot exporta si importa la alte obiecte (Salvare sablon nou / Import din sablon). Pe facturi se poate afisa numarul total de colete in care sunt ambalate produsele continute.
40. In Nomenclatorul de articole daca optiunea „Fabricat in firma” este setata pe Da si constanta „Utilizare produse proprii” este pe Da, atunci doar aceste produse pot fi setate cu Lansat = Da pe Comenzi client si in Dispozitii de productie pe stoc.
41. In modul de lucru cu atribute se pot importa valori de la alt atribut la altul (Salvare sablon nou / Import din sablon), se poate seta un prefix la toate valorile unui atribut ale unui articol si se pot seta valori de atribute inactive si articole care sa nu poata avea setata o anumita valoare de atribut. Prin optiunea Actualizare denumiri obiecte cu atribute, se pot modifica automat denumirile tuturor obiectelor pornind de la valorile de atribute.
42. Daca la nivel de atribut se completeaza campul “Denumire coloana suplimentara in liste”, in toate listele in care apare coloana de articol se pot defini coloane suplimentare pentru fiecare atribut care are completata aceasta informatie.
43. In Nomenclatorul de articole se poate opta pentru „Exclus din D390 = Nu / Da”, iar acele articole care au setat Da, sunt eliminate la generarea declaraþiei D390.
44. In Configurari contabile articole se pot seta machetele pe care sa poata fi utilizata caracterizarea contabila curentã. Pe coloana “Suplinitor” se poate completa alt tip contabil cu care se va inlocui tipul contabil curent pe respectiva macheta.
45. Criteriile de Discount/Majorare pret vanzare se pot defini pe intervale de valabilitate. La adaugarea unui nou interval se poate clona cel curent pentru ca valorile de pe noul interval sa poata fi mai usor de modificat. Pe langa categoriile predefinite existente si in WinMENTOR s-au adaugat 3 categorii noi de discount „Facturi in baza comenzii”, „Transport asigurat de client”, „Prompt payment”. Discount-urile pot fi aplicate „cumulat”, iar efectul e ca toate discount-urile cu aceasta bifa se cumuleaza sub denumirea generica de „Discount client” si se aplica la valoarea bruta a facturii. Restul discount-urilor se aplica la valoarea neta, deja afectata de discount-urile precedente. De asemenea discount-urile se pot aplica „On invoice” sau „Off invoice”, si se pot diferentia ca procente pe tipuri de sedii parteneri.
46. Actualizare Nomenclator Medex/Canamed: Pentru firmele care lucreaza in domeniul produselor farmaceutice, Casa Nationala de Asigurari de sanatate emite periodic o lista (MEDEX.XML) cu preturile impuse ale medicamentelor si alte caracteristici care pot fi preluate automat in nomenclatorul de articole si in stocul existent.
47. In nomenclatorul de locatii se definesc spatiile de depozitare din gestiuni, putand fi cu sau fara legatura stricta cu o anumita gestiune; se completeaza pe receptii iar la Info locatie se afiseaza gradul de ocupare a celulelor (rafturilor).
48. In nomenclatorul de personal poate fi setata o parola pentru acces la privilegii de operare de catre un utilizator de rang „Master”. Deocamdata, aceasta parola este ceruta in cazul salvarii unui document care, in mod normal, nu poate fi salvat din cauza depasirii limitei de creditare sau a termenului de plata.
49. Carnetele de documente pot fi setate ca si Dedicate, ceea ce inseamna ca vor putea fi folosite doar de anumiti utilizatori.
50. Constante pe toti utilizatorii: optiune care permite setarea / modificarea valorii unei constante utilizator, simultan pentru toti utilizatorii.
51. Se poate modifica o intrare daca de pe ea s-au operat numai iesiri (facturi, avize la clienti, chitante/bonuri fiscale, monetare, bonuri de consum). Acele iesiri sunt marcate si se refac la generarea primei liste contabile, la Refacere jurnal sau la Inchidere de luna. Daca sunt livrari de tip „miscari interne” de pe o anumita pozitie de stoc, atunci intrarea aferenta nu se poate modifica.
52. Se poate lucra cu Avize intrare/iesire fara TVA neexigibil. Astfel, pe aviz chiar daca articolul este purtator de TVA completeaza TVA=0 iar pe factura la aviz daca TVA aviz = 0 atunci completeaza TVA-ul corespunzator cotei de TVA din nomenclatorul de articole iar daca TVA aviz <> 0 atunci completeaza TVA-ul de pe aviz.
53. In modul de lucru cu marfa clienti pastrata in custodie (intrata cu aviz), returnarea se poate face nu doar cu aviz de intrare in rosu, ci s-a adaugat pe avize de iesire optiune noua (plus albastru) “Preluare articole din avize intrare custodie”, care permite preluarea liniilor din aviz intrare de tip custodie; astfel se stinge obligatia de facturare a acestor avize.
54. Se poate repartiza valoarea facturii de transport/asigurare pe mai multe DVI-uri folosind optiunea Repartizare transport/asigurare pe mai multe DVI-uri.
55. Pe machetele de intrare se poate alege Transportatorul care a adus marfa, iar delegatul se poate selecta dintre cei ai firmei transportatoare. Ulterior, la sosirea facturii de transport se poate repartiza valoarea acestui serviciu pe valoarea marfurilor transportate. Valoarea repartizatã se regaseste la rubrica Valoare transport de pe Receptie.
56. Daca pe o intrare din care sunt facute livrari se modifica gestiunea apare mesaj de atentionare ca sunt livrari din acea gestiune si ca vor fi actualizate.
57. DVI-ul la aviz este o macheta care permite preluarea de avize in valuta pe Intrari din import cu DVI aferent. Avizele se preiau doar integral. Nu se pot prelua avize din luni din urma, ci doar din luna curenta si, eventual, din luni viitoare (daca este setata constanta “Defazaj luni la preluare avize pe facturi la avize”). Dupã preluare pe DVI la aviz, avizul initial nu se mai poate modifica. Cursul de pe DVI la aviz se completeaza si pe aviz. Pretul in lei rezultat pe DVI din aplicarea de taxe, comisioane si accize sau supliment pe DVI se trece prin curs si se completeaza pe aviz. Daca avizul este cu TVA, atunci dupa preluarea pe DVI la aviz TVA-ul se sterge. Macheta aceasta a fost introdusa pentru situatia in care receptiile se fac de catre operatori care nu au cunostinte despre completarea unui DVI si de aceea vor introduce documente simple de intrare care ulterior vor fi preluate la contabilitate pe DVI-uri la aviz. In machetele de Intrãri/Iesiri, pe tabul de “Plati” / “Incasari”, pe machetele de tranzactii Casa / Banca si pe Initializare solduri parteneri se gaseste iconul de trezorerie (iconul cu punguta cu bani) cu ajutorul caruia se pot consulta documentele care sting respectivul document.
58. La iesiri, la validarea privind limita de creditare, se poate tine cont doar de facturile clienþi, nu si de cele de la furnizor cand acelasi partener este si client si furnizor.
59. Pe documentele de intrare si iesire, se pot asocia contracte comerciale; daca se asociaza un contract pe document, de acelasi tip cu documentul (intrare, respectiv iesire) si articolul de pe linie de document se regaseste printre articolele de pe liniile contractului, la salvare se completeazã automat „Linie contract” si respectiv „Nr. contract”.
60. Servicii suplimentare facturate: s-au adaugat optiunile „Suma pornire km” si „Suma pornire m3 sau kg” prin care se poate preciza diferenta facturata in plus pentru primul km/kg facturat
61. Din comenzi client se pot genera facturi de avans cu ajutorul butonului “Generare facturã avans”. Aceste avansuri se pot stinge, dupã preluarea articolelor de pe comanda respectivã, pe facturi sau facturi la avize cu ajutorul butonului “Stornare avans la comandã”. De asemenea dacã se anuleazã comenzi pentru care au fost emise facturi de avans, legãtura cu factura de avans se poate face pe noile comenzi ale partenerului, cu ajutorul opþiunii “Preluare facturi avans emise pentru alte comenzi”.
62. Se pot introduce transferuri fara NIR operat (acesta putand fi introdus si operat ulterior). Pana la operarea receptiei, Transferul nu are inregistrare contabila. In view-ul mare de transferuri, pe coloana NIR, este afisata bifa daca transferul respectiv are NIR-urile operate.
63. Pe Transferuri, la “Gestiunea care comanda”, se poate alege dintre toate gestiunile, nu doar din cele dedicate. Daca insa se alege dintr-o gestiune nededicata, atunci NIR-ul nu poate fi salvat ca operat.
64. Pe Transferuri exista optiunea “Fara schimbare tip contabil” care daca e bifata nu mai permite ca pe Receptie sa se mai modifice tipul contabil. Acesta este completat automat cu tipul contabil de pe Livrare. Valoarea implicita a optiunii este data de constanta “Intrari din transfer: Tip implicit transfer”.
65. Pe Transferuri, se poate asocia o reteta informativa articolelor transferate. Daca este asociata reteta, atunci, la listarea transferului, sunt afisate si componentele.
66. Pe Transferuri, daca un utilizator este restrictionat sa aiba acces doar la vizualizarea documentelor proprii, atunci el are dreptul sa vada pe langa documentele emise de el si transferurile a caror destinatar este una dintre gestiunile dedicate.
67. Pe Transferuri si Modificari de pret se poate face livrare pe transferuri /modificari de pret din pozitii de stoc rezervate si astfel se muta rezervarea pe pozitiile de stoc nou create.
68. Se pot crea documente de Marire de stoc de tip Modificare caracteristici de stocare, ceea ce permite corectia unor informatii din stoc prin clonarea unei pozitii existente si modificarea caracteristicilor: serie, locatie, data expirare, furnizor sau data achizitie.
69. Se pot crea documente de Marire de stoc de tip Modificare caracteristici de stocare, ceea ce permite corectia unor informatii din stoc prin clonarea unei pozitii existente si modificarea caracteristicilor: serie, locatie, data expirare, furnizor sau data achizitie.
70. La Mariri de stoc, la generarea de pozitii noi de stoc, se poate preciza tipul de achiziþie = Furnizor/Productie.
71. La Emulare tastatura casa de marcat, la stingerea ulterioara a obligatiilor prin casa de marcat, pot fi aduse si notele contabile si procesele verbale de compensare prin care se creeaza obligatie pe cont de partener.
72. Certificate de calitate: se pot defini si asocia pe receptii, pentru articolele cu serii, si se listeaza de pe livrarile documentelor de iesire. Certificatul cuprinde campuri standard la care se mai pot adauga extensii (Fisiere cu structuri variabile). Asocierea se poate face si ulterior livrarilor prin macheta Actualizarea certificate de calitate.
73. Asocierea se poate face si ulterior livrarilor prin macheta “Actualizare certificate de calitate”.
74. In Rezolvare mijloace fixe din stoc exista posibilitatea de a fixa si amortizarea precedenta asa cum se fixeazã durata ramasa.
75. In Rezolvare mijloace fixe din stoc exista posibilitatea de a asocia la nivel de mijloc fix un alt mijloc fix (imbunatatire) de tip stoc.
76. Asociere mijloace fixe la imobilizãri in curs: pe liniile documentelor de intrare, se poate asocia articolelor de tip serviciu cu cont descris in constante ca si imobilizare in curs, un mijloc fix. Exista o macheta care permite sa se poata asocia un mijloc fix la imobilizari in curs, din urma, ramase fara asociere (sunt aduse doar intrarile si mijloacele fixe de pe subunitatea curenta). La receptia lucrarii de constructie / imbunatatire mijloc fix, toate aceste intrari pot fi preluate pe Modificarea de pret a respectivului mijloc fix, iar dupa preluare, pretul nou va fi pretul vechi (pretul de inregistrare din stoc), la care se adauga valoarea imbunatatirilor preluate.
77. In momentul intrarii obiectelor de inventar in stoc se pot rezolva automat daca este setata constanta ”Rezolvare automata obiecte de inventar la intrare în stoc” = DA. Codul de clasificare este preluat din constanta “Cod clasificare implicit obiecte inventar rezolvate automat” = DA.
78. Cheltuielile in avans inregistrate pe documente de intrare se pot transfera lunar in contul de cheltuiala propriu-zis; dupa rezolvare, care presupune specificarea anului si lunii in care va incepe stingerea si durata de stingere, contabilizarea se va face automat iar elementul de cheltuiala va fi propagat luna de luna pana la stingerea completa a valorii.
79. Termenele multiple pe intrari si iesiri se pot completa automat. La iesiri se completeaza in functie de scadentele implicite completate in nomenclatoarele de articole, de parteneri sau constante si in functie de prioritatile stabilite in constanta Prioritate termen plata pe iesiri. Daca documentul de iesire preia articole de pe comenzi clienti, atunci termenul de pe comanda este prioritar celorlalte criterii. La intrari se completeaza termenele multiple in functie de scadenta implicita completata in nomenclatorul de parteneri. Daca documentul de intrare preia articole de pe comenzi furnizori, atunci termenul de pe comanda este prioritar.
80. In cazul utilizarii metodei de gestiune Pret mediu ponderat, pe documentele de iesire se pot vizualiza – pe langa PMP valabil pe luna respectiva – si: PMP valabil in momentul introducerii documentului; PMP in valuta valabil pe luna respectiva; PMP in valuta valabil in momentul introducerii documentului (ultimele doua sunt posibile daca este activata prin constante urmarirea pretului de intrare in valuta)
81. In Banca – tranzactii curente, daca se alege la Beneficiar clientul Nedefinit, atunci sunt aduse toate cecurile cu rest de la toti partenerii si observatiile aferente (partenerul initial de la cecurile girate trebuie trecut la Tranzactii în curs,  în Observatii). Preluarea unui cec are ca efect si completarea partenerului la care a fost inregistrat efectul pe grila de trezorerie.
82. In Banca – tranzactii curente in valuta, pe butonul de aducere curs (“…”), poate fi adus cel de la Banca din constanta “Tranzactii in valuta: casa / banca / justificare avans decont: Curs la banca”, sau de la Banca curenta, in functie de cum este setata constanta “Cursul pentru tranzactii in valuta Banca este:” (care poate avea valorile: “Cursul bancii din constanta Tranzactii in valuta…”, sau “Cursul bancii documentului”). La viramente, este adus intotdeauna cursul bancii documentului. De aceea, pentru a putea fi apelat acest buton, trebuie mai intai ales beneficiarul platii/incasarii.
83. Pe Compensari, la nivel de document, exista rubrica pentru completare Agent (pentru obligatiile create prin aceste macheta).
84. Pe linie de compensare si la nivel de document exista Centru de cost. Pe linie nu este editabil si se completeazã cu centrul de cost al obligatiei preluate, iar cel de pe document este asociat obligatiilor nou create prin documentul de compensare.
85. Exista posibilitatea generarii unor Compensari automate. Aceasta noua optiune permite compensarea obligatiilor, respectiv creantelor aceluiasi partener, dacã valorile absolute ale acestora sunt într-o anumita marja stabilita de utilizator. Ordinea in care sunt “imperecheate” obligatiile de pe debit cu cele de pe credit poate fi stabilita de catre utilizator prin ordonarea acestora în cele 2 view-uri.
86. Optiunea Sertarul cu CEC-uri/ bilete la ordin permite asocierea unor obligatii de plata/ incasarea unor efecte primite/emise, fara le stinge efectiv; valorile obligatiilor asociate acestor efecte din sertar nu se mai pot prelua pe alte tipuri de stingeri (casa, tranzactii în curs, compensari). Stingerea efectiva a acestor obligatii se poate face prin Tranzactii curente banca, opþiunea Decontare cec-uri din sertar (+ albastru).
87. Optiunea Renegociere termene de plata clienti permite modificarea termenelor de plata ale facturilor în sold, de la un anumit client.
88. In modul de lucru cu retete asociate pe vanzari, daca pe livrare este ales un tip contabil valoric fara descarcare, atunci se poate asocia fie o reteta, fie un proiect (se deschide nomenclatorul de proiecte doar daca exista macar un proiect definit pentru acel articol). La Setare reteta unica apar distinct, evidentiate in culori diferite, liniile care au asociat un articol compus, sau un proiect complex.
89. In view-ul mare de  Intrari din productie exista o coloana cu starea acesteia: certificat integral (daca toate articolele cu flag certificat de calitate, il au asociat), certificat partial, necertificat (daca toate articolele cu flag certificat de calitate, nu il au asociat).
90. Bonuri de consum: s-a introdus optiunea “Tip consum” unde se poate alege dintre 4 optiuni: ? – functioneaza ca pana in acest moment Cheltuieli generale – permite introducerea de consumuri fara legatura cu Comenzi interne Consum proiectat conform retetelor – butonul + verde aduce Comenzi interne din care sa se faca preluari de consumuri Suplimentare consum comenzi interne – se pot introduce doar articole noi din nomenclator, fara preluare din Comenzi interne, dar obligatoriu cu asociere manuala de comanda interna. In relatia firmei cu banca se pot opera importuri si exporturi de extrase de cont in anumite formate.
91. Pe iesiri in consum, optiunea „Inlocuieste materialul curent cu unul echivalent in reteta” tine cont si de echivalentele definite in nomenclatorul de articole. Stocul afisat in fereastra cu articolele echivalente este stocul din gestiunea liniei preluate din monetar, cea care vine setata lucrand cu constanta “Descarcare art. compuse pe bon consum: gest. de livrare material = gest. de livrare produs=DA”.
92. Note contabile diverse: se pot face note pe angajati, similar cu notele pe parteneri; trebuie ales angajatul, bifata coloana “Pers” aferenta debitului sau creditului si in acest fel se poate alege pe acea parte contul din Caracterizarea contabila personal aferenta.
93. Note contabile diverse: la import note contabile salarii WinMENTOR – format CDS pentru plata salariilor se poate importa si angajatul. Daca in baza de date Paradox se utilizeaza alte conturi (analitice), gestiuni, formatii decat cele din baza de date Oracle se poate face o echivalare a acestor informatii prin crearea pe discul de unde se lanseaza executabilul de WMESalarii a unor fisiere de corespondenta.
94. Coletele de livrare sunt utilizabile in cazul in care facturarea marfurilor catre clienti sau trimiterea acestora la alte gestiuni sau subunitati ale firmei curente este insotita si de efectuarea de operatiuni de ambalare si transport.
95. In Modulul Service, meniul Legaturi contine optiuni utile in cautarea unor anumite documente sau legaturi intre acestea: Livrari din receptiile documentului, Documente care contin articolul, Documente care sting soldurile generate de documentul…, Facturi care sting avizul…
96. Asupra facturilor de iesire se pot repartiza cheltuielile de transport aferente. Efectul repartizarii se poate vedea in lista „Profit pe articole” unde este calculat profitul obtinut la nivel de articol in cadrul fiecarui document de iesire si respectiv pe fiecare client. Analiza documentelor se face pornind de la livrari, prin identificare in functie de pozitia de stoc a intrarilor in baza carora au fost facute facturile de iesire.
97. Pe documentele de iesiri, pe livrari se poate completa pentru fiecare linie „Cont intermediar”. Acesta da posibilitatea de a seta tipuri contabile intermediare diferite pe un singur document sau doar pentru anumite linii din livrare.
98. La Servicii suplimentare facturare se poate completa suma de pornire pe km/kg pentru a putea factura primul km/kg la un anume pret si restul conform grilei definite.
99. Comenzile de la clienti pot rezerva anumite pozitii de stoc. In plus, mai exista si generatorul de comenzi clienti creat in aceasi idee cu generatoarele de iesiri.
100. Macheta Dispozitii de livrare permite pregatirea livrarii comenzilor inainte de facturare. Macheta Dispozitie de livrare comenzi de la subunitati permite pregatirea livrarii comenzilor de la subunitati.
101. Machetele Renegociere termen plata clienti si Renegociere termen plata furnizori permit modificarea termenelor de plata pe documente de iesire, respectiv de intrare.
102. Macheta Onorare comenzi permite preluarea comenzilor clienti, comenzilor de la gestiuni sau a celor de la subunitati care au ca termen de livrare o anumita data, sau care respecta alte conditii de filtrare (numar comanda, delegat, mijloc de transport, traseu, agent, beneficiar) si faciliteaza rezolvarea livrarilor, fie din cantariri, fie prin preluarea din stoc, finalitatea fiind generarea documentelor pe iesire (facturi, transferuri, avize), atat pentru marfa vanduta, cat si pentru ambalajele necesare. Daca este delegatul propriu, atunci se genereaza documentul de Custodie delegat – ambalaje returnabile care pastreaza legatura intre documentul de marfa si ambalajele aflate in custodia delegatului. La intoarcerea delegatului, daca se returneaza ambalajele integral, atunci din Custodie delegat – retur ambalaje se inchide automat documentul de custodie delegat, sau pentru diferenta se genereaza un aviz de expeditie catre clientul pentru care s-a facturat initial.
103. Comenzi furnizori: se pot introduce niveluri de aprobare prin setarea constantelor corespunzãtoare. Nivelurile de aprobare sunt dependente de aprobarea celor anterioare. Refuzul dat pe un nivel opreste aprobarile ulterioare si nu reactiveaza nivelul anterior. Dupa operarea tuturor aprobarilor pe toate nivelurile, comanda devine facturabila si este adusa pe documentele de intrare. Comenzile vechi, fara niveluri de aprobare, se considera facturabile. Daca se schimba setarile din constantele de numar de niveluri de aprobare, vechile comenzi raman cu numarul lor de aprobari si noile comenzi vor fi conform noilor setari.
104. Macheta denumita Situatia comenzilor arata situatia onorarii comenzilor, stadiul acestora, baza materiala si detaliile de livrare aferente. Aici este utilizatã si o grila de culori pentru evidentierea articolelor cu termen de livrare depasit, articolelor fara baza materiala asigurata si a articolelor cu baza materialã asigurata partial.
105. Contracte comerciale clienti/furnizori: in cadrul acestora se pot defini target-uri pe volum, termen plata si cantitate precum si articolele-cadou; se pot genera automat Note credit pe fiecare perioada de analiza.
106. Note credit clienti / furnizori: se genereaza din contracte sau se pot introduce fara legatura cu acestea si permit analiza vanzarilor/achizitiilor, calculul discount-urilor teoretice dintr-o anumita perioada si pe un anumit partener si respectiv generarea facturilor de discount off invoice.
107. Contracte comerciale: la definirea unui contract cu target pe volum se poate preciza atat valoarea minima lunara cu % de discount cat si la nivel de trimestru, in cadrul aceluiasi contract.
108. Contracte comerciale: exista posibilitatea ca din acelasi contract sa se poata genera atat note de credit lunare cat si trimestriale daca in cadrul contractului cu tip target = lunar si pe volum tranzactii sunt completate valori la corectii trimestriale. La notele de credit cu contract la care sunt valori la corectii trimestriale, cand se genereaza nota de credit cu bifa de trimestriala, sunt aduse toate facturile de pe acel trimestru chiar daca mai exista pe alta nota de credit lunara.
109. Note credit clienti: la nivel de nota de credit exista bifa „Corectie” si buton prin care se poate importa o nota de credit de pe luna anterioara cu diferente nefacturate. Pe o astfel de nota de corectie nu se poate modifica decat valoarea discount-ului din coloana noua „Discount corectie”, care se va putea modifica valoric sau cu un anumit %.
110. Rezervari automate: exista  posibilitatea de realocare rezervari de pe o serie de articol pe alta serie.
111. Repartizare note credit de la furnizori si Repartizare note credit pentru clienti reprezinta machete cu ajutorul carora se pot repartiza, proportional cu valoarea documentului, discounturile financiare primite/acordate ulterior facturarii pe fiecare document de intrare/iesire. Repartizarea discounturilor financiare primite/acordate pentru volum tranzactii sau termen de plata se face pentru fiecare partener in parte, identificarea lor facandu-se dupa articolele setate ca valori ale constantelor specifice „Articol pt discount …” (Constante generale > Constante functionare > Discount).
112. Se poate introduce target-ul lunar de vanzari cantitativ si valoric, pentru fiecare agent si pe fiecare articol (pe articole / pe toate articolele / pe clasa de articole ), pe numarul de clienti lunar; ulterior se pot face analize prin rapoarte specifice.
113. Se pot defini Trasee livrare asociate partenerilor precum si posibilitatea de alocare agenti pe trasee si comparare traseu prestabilit cu traseu realizat prin urmarirea datei, orei, secundei generarii facturii si/sau chitantei.
114. Se poate asocia anumitor pozitii de stoc, procente de discount de lichidare de stoc, folosind macheta specifica Discount lichidare stoc din modulul Comercial; acesta se va aplica automat pe generatoarele de iesiri.
115. Prin Generatorul de comenzi de aprovizionare se poate pleca de la necesarul de aprovizionat din comenzile client care urmeaza a fi acoperite, de la stocul mediu necesar in firma sau de la Necesarul de aprovizionat generat de comenzile de productie cu proiecte asociate si se pot genera comenzi centralizate catre furnizori. Aici se poate face si analiza de oferte si contracte cu furnizorii catre care se emit comenzi. Intrarile de marfuri din aceste comenzi vor genera stocuri rezervate catre comenzile client sau catre comenzile de productie.
116. Se pot stergere facturi catre clienti importate. Prin aceasta optiune, daca in structura fisierului de import facturi la Infopachet se precizeaza „IDImport=”, se poate sterge tot importul cu acel ID daca facturile respective nu sunt implicate in alte tranzactii.
117. Cu optiunea Inlocuire agent se pot schimba automat agentii de la nivel de sediu partener.
118. Macheta Verificare discount-uri comisionari aduce toate facturile in sold pe un anumit comisionar, precum si facturile la care acel partener este selectat la comisionar, fara ca sa i se fi generat nota de credit si factura de discount, in baza acestei note de credit si a contractului.
119. Prin optiunea Rezervãri automate se poate aloca automat stocul de pe o anumita intrare pe mai multe comenzi clienti, pentru necesarul de rezervat.
120. Retetele si proiectele generice sunt utilizate pentru a asigura coerenta configurarilor proiectelor de fabricatie si pentru a usura utilizarea acestora. Ele se utilizeaza pentru orice fel de produse si semifabricate indiferent daca se lucreaza sau nu cu materiale cu atribute sau cu echivalente.
121. Prin Articole compuse generice este permisa definirea unor retete pe articole fara atribute urmand ca la lansarea in productie sa se aleaga atributele dorite si din aceasta reteta sa rezulte retete particularizate pe valori de atribute.
122. In Articole compuse, la nivel de materiale consumate se poate completa un coeficient de D1, D2, D3 prin care se poate stabili ca pentru anumite dimensiuni ale produsului se vor completa/consuma aceleasi dimensiuni de articol/semifabricat consumat.
123. Se pot lansa in productie automat comenzi interne pentru produse cu retete complexe (pe mai multe niveluri). Se genereaza simultan comenzi interne pentru toate nodurile din proiectul asociat pe comanda client.
124. Optiunea „Antecalcul preturi productie” are ca efect evaluarea pretului de antecalcul format din valorile de materiale, manopera si regie. La orice reteta care are componente complexe se cauta retetele aferente ale acestora si asa mai departe pana la nivelul frunzelor din arborele produsului principal. Cand se ajunge la acest nivel se calculeaza pretul semifabricatului si se trece la nivelul anterior. In acest fel se calculeaza pretul de referinta al produselor si semifabricatelor din toata structura arborescenta a unui produs.
125. macheta Simulare scenariu de lansare permite selectia dintre comenzile client cu proiecte de productie asociate a celor care sa fie lansate in executie prin analiza disponibilului de materiale din stoc. Selectia se poate face si pe baza analizei repartizarii geografice a masei si volumului pe clienti, localitati, zone si tari. Scenariile bifate ca definitive se pot prelua pe lansari in productie.
126. macheta Lansari in productie dupa scenariu permite lansarea automata de comenzi interne pentru comenzile client cuprinse in scenarii definitive.
127. macheta Programare fabricatie poate utiliza in cazul in care constanta “Lansarea in executie a comenzilor interne se face pe baza programului de fabricatie?” = Da. Aceasta macheta permite selectarea comenzilor interne si a cantitatilor aferente care pot fi fabricate (au acoperita baza materiala, SDV-urile si locurile de munca necesare). In cazul in care se lucreaza in acest mod, la preluarea pe note de predare si bonuri de consum sunt aduse doar cantitatile acceptate prin programe de fabricatie.
128. macheta Situatie executie program facbricatie permite urmarire stadiului de executie a programului de fabricatie.
129. Prin optiunea Recalcul pret pe Note de predare se completeaza preturi noi pe notele de predare din luna de lucru. Preturile pot fi aduse din retetele de articole compuse, din pretul de referinta prestabilit din nomenclatorul de articole, din valoarea consumurilor reale – Agregare, sau din valoarea consumurilor reale – Dezagregare. Modificarea preturilor de intrare in stoc se propaga pe toate documentele care preiau din acele stocuri .
130. La Intrari din productie, pe pagina de receptie, la „Stoc dezagregare utilizat” se poate selecta o linie de pe un bon de consum cu bifa de dezagregare, neinchis si se valideaza ca valoarea notei de predare sa nu depaseasca valoarea liniei de materie prima data in consum. Daca pe nota de predare la care este selectata o linie de bon de consum se pune bifa de ”Inchis”, atunci diferenta dintre valoare liniei de pe bonul de consum si suma valorilor de pe intrari din productie se completeaza automat pe ”Supliment valoare achizitie” si se repartizeaza doar pe articolele de pe acea nota de predare. Valoarea notei de predare se va obtine din Cantitate x Pret prestabilit completat la nivel de articol. Aceste optiuni sunt utile pentru descompunerea fara reteta prestabilita a unui articol în componente.
131. Macheta “Aprovizionare sectii productie” permite generarea de transferuri catre sectiile productive pentru asigurarea stocurilor necesare conform retetelor asociate comenzilor interne.
132. Macheta “Raportare realizare productie” permite generarea mai facila de transferuri, consumuri, rapoarte de manopera si predari aferente anumitor comenzi interne selectate.
133. Macheta “Raportare realizare manopera” permite generarea de rapoarte de manopera pentru toate comenzile interne cu predari in luna curenta, pentru toata cantitatea predata, pe sectia si formatia din comanda interna.
134. Optiunea  “Refacere pret productie din materiale” recalculeaza pretul de materiale pentru stocurile create în timpul lunii. Daca intr-un bon de consum se consuma un semifabricat obþinut din altã nota de predare, se continua cautarea pana la ultimul nivel de consum, adica pana cand se ajunge la consumuri de materiale. In acest fel sunt incluse in calcul toate materialele din diverse stadii de fabricatie care au stat la baza obtinerii respectivului produs.
135. Postcalcul permite analiza productiei obtinute in timpul lunii si repartizarea de cheltuieli indirecte, auxiliare, comune si generale asupra productiei obtinute in timpul lunii prin sistemul de punctaje introduse la nivel de articole.
136. Diferente de pret productie: la finalul lunii se poate opta pentru inregistrarea diferentelor de pret rezultate in urma postcalculului intre pretul de inregistrare de pe nota de predare si valorile preluate din postcalcul in nomenclatorul de articole.
137. Macheta Stabilire necesar de produs permite determinarea unui necesar de produs pe saptamana in functie de situatia stocului de produse si a comenzilor interne in curs si de importul de necesar din formate externe. In Detaliere necesar de produs se poate prelua necesarul de produs stabilit pe macheta anterioara sau introducerea manuala de produse/semifabricate de produs. Fiecare linie de produs/semifabricat poate fi detaliata pe structura arborescenta de productie rezultata din inlantuirea de retete selectate. De asemenea, daca retetele sunt unice, acest arbore se poate crea automat. Detalierile de necesar de produs de pe o anumita saptamana sunt centralizate in Planificare necesar de produs. Aceasta macheta permite lansarea de comenzi interne pe sectii de productie, formatii si schimburi. Tot aici se pot genera transferurile necesare pentru aprovizionarea sectiilor de productie de la depozit si inchiderea comenzilor interne. Starea comenzilor este vizibila prin cod de culoare: cantitate marcata pentru lansare, cantitate lansata pe comenzi interne, comenzi predate partial si comenzi predate integral.
138. Cantarul faciliteaza inregistrarea livrarilor sau a intrarilor din productie pentru articolele cantaribile. Permite evidentierea tarei ambalajelor, paletului, caruciorului. Este interfatat momentan cu cantare Leon Engineering Ld5204. Cantarul este o macheta separata la Productie > Executie din care se pot prelua in Intrari din productie. Cantarirea mai poate fi folosita la Onorare comenzi precum si pe orice macheta care are butonul cu balanta (iesiri facturi, iesiri avize, iesiri pe chitanta, mariri stoc, iesiri consum). Pentru ca un articol sa poata fi cantarit trebuie sa aiba UM de tip masa.
139. Bonul de cantarire, analiza si receptie (BCAR) este documentul prin care se inregistreaza cantarirea cerealelor intrate în firma, respectiv iesite din firma, valorile rezultate din analiza indicilor de calitate si se compara cu valorile STAT ale acestor indici; pe baza formulelor specificate in constante se determina cantitatea utila. In functie de tip: de la furnizor, din productie sau catre client, BCAR-urile se pot prelua pe documentele specifice: intrari, note de predare respective, iesiri. Se pot prelua mai multe BCAR-uri pe acelasi document, iar cantitatile se cumuleaza pe articol, respectiv pe serie articol, daca este cazul. Se poate lucra, fie cu Preluare aviz (se preia o cantarire existenta), fie se deschide cantarirea activand-o prin icon-ul specific si folosind butoanele Cantitate bruta si tara; dupa finalizarea cantaririi, cantitatea se completeaza automat in rubrica respectiva.
140. Pe baza graficului de interventii, definit la nivel de utilaj, Generatorul de comenzi de mentenanta utilaje aduce interventiile ce ar trebui efectuate in intervalul selectat si permite generarea comenzilor de lansare a acestora si listarea lor direct din macheta.
141. Modulul scolarizare: s-au adaugat nomenclatoare de Teme, Cursuri, Functii, Formatori, iar prin macheta Fisa de scolarizare se pot actualiza fisele de personal cu teme, respectiv cursuri planificate sau efectuate (grila Cursuri de perfectionare).
142. Aplicatia WMEListSrv permite vizualizarea de liste WinMENTOR ENTERPRISE în format HTM de pe browser-ul de internet.
143. Stiva de mesaje este o facilitate prin care se evita mesajele date de aplicatie care au un singur buton (folosit la o refacere de jurnal de exemplu lasata sa mearga peste noapte); mesajele ajung pe o stiva afisata pe ecran si pot fi studiate post factum. Desigur ca functioneaza si in timpul introducerii de date, caz in care optiunea BEEP va atrage atentia ca ati primit un mesaj. Se poate opta pentru modul Debug, caz in care este monitorizat traseul de introducere de date al operatorului. Acest mod e foarte util pentru raportare de erori, deoarece descrie perfect ordinea introducerii datelor, balbaielile si stangaciile operatorilor. De mentionat ca folosind optiunea AutoSalvare, mesajul se salveaza la inchiderea formei intr-un folder MESAJE aflat la nivel de executabil.
144. ActionCenter se apeleazã cu F2 de oriunde din program, fara a iesi din documente, si permite apelarea constantelor, task-urilor, transmiterea email-urilor, deschiderea stivei de mesaje, mesageriei, schimbarea setului de liste curent.
145. Selectie multipla in grile: pe orice grila, documente, machete de preluari articole de pe documente, machete preluari obligatii etc., se pot selecta mai multe inregistrari. In grilele de documente, butoanele cu efect de “autocomplete” lucreaza numai pe selectie, daca ea exista (altfel lucreaza pe toata grila). In view-urile mari se poate folosi multiselect si stergere pentru toate cele selectate.
146. Se pot configura titlurile coloanelor în grilele de pe documente.
147. S-a schimbat modul de cautare si filtrare din doua motive: pentru adaugarea de documente noi nu mai este necesara asteptarea incarcarii intregii liste de documente existente (total neinteresante la momentul respectiv). In noul stil, lista de documente vine goala iar pentru a vizualiza/modifica o factura deja introdusa este necesar sa fie ceruta prin filtrare. al doilea motiv e dat de faptul ca o lista cu toate documentele introduce trafic pe retea foarte mare, mai ales cand se lucreaza prin internet, VPN. Pentru ambele situatii s-a dezvoltat o cautare / filtrare mai facila decat pe WinMENTOR. Astfel, filtrarea (<Alt F>) aduce inregistrari de pe server dupa anumite criterii (simple sau compuse, pe campuri de tip caracter, data sau numeric), iar cautarea (<Alt C>)  se face intre cele N linii aduse de pe server (cu sau fara filtrare).
148. View-uri: se pot ascunde sau afisa coloane dintre cele disponibile pe fiecare view; facilitatea este valabila atat in view-urile mari cat si in cele mici (deschise de pe documente). Pentru fiecare view se memoreaza dimensiunea setata de fiecare operator, se pot salva si respectiv importa configurarile de la un user la altul.
149. Din macheta Tip licenta pentru optiuni se poate vedea incadrarea pe modulele pentru fiecare optiune din program.
150. Macheta Rezervare module WME permite rezervarea pe operatorul curent a unor module din licenta valabila pe cheia de protectie.
151. In Cash-flow-ul saptamanal este prezentata evaluarea situatiei de sold de numerar, incasari si plati pe un an impartit pe saptamani. In calcul sunt luate si liniile de credit, ratele de credit de rambursat, ratele de leasing, avizele si comenzile. Cash-flow-ul saptamanal poate fi de tip “Operational” (ia in calcul si valorile comenzilor) sau “Efectiv” (afiseaza si comenzile dar nu ia in calculul de totaluri si valorile acestora).
152. CRM (Customer Relationship Management): modul ce permite urmarirea relatiilor cu clientii, a lead-urilor avand posibilitatea de a urmari un istoric al fiecarui client privind oportunitatile, ofertele, comenzile, facturile, task-urile, email-urile de pe acel partener. Se pot defini campanii de marketing in cadrul carora se face analiza costurilor estimate si a celor reale din asociere pe documentele de intrare, comenzi, bonurie de consum. In cadrul oportunitatilor se pot defini toate etapele de negociere cu acel client de la prezentare si pana la vanzarea/pierderea acelui partener. Din oportunitate se poate genera in stadiul de ofertare, oferta catre client, iar din stadiul de negociere comanda client. Trimiterea de email-uri catre clienti cu atasarea de materiale de prezentare este facilitata de acest modul. In cadrul firmei agentii pot fi avertizati prin mesaje sau email-uri daca se apropie un termen de executie de un anumit numar de zile inainte si li se poate urmari activitatea si gradul de incarcare prin urmarirea task-urilor pe fiecare persoana in parte.
153. In aplicatia de service WinMService se pot vedea utilizatorii activi in cheia Hasp, sesiunile active pe serverul Oracle (detalii la fiecare user logat privind schema, HaspID, calculator, data si ora logare). In tab-ul Module revendicate se afiseaza module rezervate si revendicate de fiecare utilizator logat.
154. Se pot trimite mail-uri automat destinatarului task-ului când termenul se apropie sau este depasit cu un anumit numar de zile.
155. Importul de date din WinMENTOR in WinMENTOR ENTERPRISE se poate face atat pentru nomenclatoare, stocuri si solduri initiale cât si pentru tranzactii din timpul anului.
156. Export iesiri catre WinMENTOR: optiune prin care iesirile pe avize si facturi fiscale sunt exportate din WME pe partenerul de pe document si pe partenerul trecut la nivel de sediu de livrare. Identificarea partenerilor se face prin codul completat pe ID Sediu. Aceste documente exportate sunt importate ulterior intr-o baza de date WM pe intrari avize si facturi pe partenerul de pe document si pe iesiri avize, facturi pe partenerul completat la nivel de sediu. In WM la observatii se completeaza pe langa observatiile importate si nr/data documentului importat. Se importa inclusiv agentul, delegatul identificati prin CNP. In WM echivalarea codului completat pe ID sediu se face cu CIF.

II. Facilitati noi in operarea listelor comparativ cu WinMENTOR

157. Viteza de generare a unei liste din WME este incomparabila cu a unei liste din WinMENTOR. La listele mari, dupa ce este adus de pe server primul pachet de 50 de inregistrari sistemul va reda controlul, desi lista nu este complet livrata inca.
158. Se pot lansa simultan mai multe liste (MultiThreading): fiecare generare de listã deschide o sesiune de comunicare cu serverul. De asemenea, rularea listelor se desfaºoarã în background, în timp ce se lucreazã în secþiunea de Date.
159. Config Mode: permite configurarea unei liste generate fara date, pentru a nu mai astepta incarcarea liniilor listei respective.
160. Listele au trei moduri de salvare (setabil desigur prin constante): salvare locala salvare comuna salvare in depozit de liste.
La apelarea unei liste din meniu, daca exista salvari atunci e permisa alegerea modului de listare: lista noua generata pe loc incarcare de lista din salvare locala incarcare comuna tuturor utilizatorilor
Apelarea unei liste salvate anterior presupune vizualizarea ei in configuratia originala, indiferent de modificarile de structura survenite ulterior, lista in forma salvata fiind perfect independenta de lista initiala. Astfel listele din depozit de exemplu vor putea fi vizualizate oricand in forma salvata. Noul modul de listare-raportare permite formatare mai rapida a mai multor coloane simultan.
161. Se pot stabili anumite seturi de liste ce se vor lansa in executie la o anumita ora definita de utilizator prin intermediul Jobului de liste. Joburile sunt de 2 tipuri: server si client. Jobul de tip server se lanseaza automat dupa un orar Oracle si nu necesita ca aplicatia sa fie deschisa. Lista generata se pastreaza intr-un depozit de liste. Jobul de tip client se lanseaza automat de pe macheta la ora stabilita sau la moment. Lista poate fi printata automat si/ sau exportata intr-un anumit format.
. Corelatii> Verificare AUTOMATA corelatii liste: macheta noua care permite setarea de liste care sa se compare automat. Aici trebuie setate listele care se compara, campul dupa care se face comparatia si campul cu valorile care se compara. O versiune de comparatie poate fi folosita oricand: ca verificare de final de luna, ca verificare inainte si dupa upgrade la versiune noua, ca si instrument de comparatie balanta contabila cu un etalon salvat de balanta. Comparatia poate fi lansata sa se efectueze automat si la o anumita zi si ora. Nomenclatorul de verificari automate se poate exporta de pe o firma pe alta prin optiunile Export global si Import global de pe iconita cu ceasul din coltul stanga – sus.
162. Pentru a repara o lista personalizata, care in urma configurarilor facute de operator afiseaza mesaj de eroare la deschidere se poate folosi optiunea Activare/dezarhivare Safe Mode.
163. Valorile coloanelor din doua liste se pot compara utilizand optiunea Comparatii liste CDS.
164. Coloanele disponibile sunt ordonate alfabetic in Coloane in lista, Ordonare si grupare si Filtrare pentru o mai usoara identificare.
165. Coloane etajate permit listarea datelor de pe mai multe coloane ca sir de caractere, pe randuri unul sub altul.
166. Utilizatorul poate adauga intr-o lista coloane noi prin alegere dintr-o lista de coloane posibile numite Coloanele suplimentare.
167. Utilizatorul poate evidentia folosind culori, liniile din lista care indeplinesc o anumita conditie definita. Liniile din lista apar astfel colorate atat la listare, cat si la Preview.
168. Documentele pot fi listate in 3 culori: Exemplar 1 negru, exemplar 2 rosu, exemplar 3 verde.
169. Listele pot fi centralizate fara intrarea in configurari. In grupul de butoane din stanga listei s-a adaugat si buton cu efect expandare/colaps pentru toata lista (daca este pozitionat cursorul pe linia Total general) sau pe grupul curent (cel pe care este pozitionat cursorul).
170. Pe interfata de printare este un buton pentru eMail, care permite trimiterea listei curente in format xls sau pdf.
171. Setarile de pe interfetele listelor sunt memorate si propuse la urmatoarea intrare pe lista respectiva.
172. Fiecare utilizator are posibilitatea sa foloseasca un anumit set de liste asa incat toate versiunile noi sa faca parte din acest set. Intre seturile de liste exista un Set de baza care va fi accesibil tuturor utilizatorilor. Daca un utilizator creeaza un set nou de liste, atunci meniul de liste va contine toate listele din setul de baza + listele din setul propriu. Se poate marca un set de liste ca „Dedicat” ceea ce inseamna ca la acesta vor avea accesa doar utilizatorii specificati.
173. Contabilitate fara Refacere jurnal reprezinta o optiune care dezactiveaza refacerea de jurnal la generarea listelor contabile. Astfel listele contabile sunt generate fara a se mai reface inregistrarile contabile si se preiau asa cum sunt ele generate in momentul respectiv. De asemenea nu se opereaza inchiderile automate de conturi.
174. La Export liste în format XLS poate fi inclus si Antetul si/sau Finalul documentului.

III. Liste noi si facilitati noi in liste existente in ambele aplicatii

175. Se poate opta pentru generarea de liste contabile fara refacere jurnal, cu datele din jurnalul contabil asa cum exista ele, fara refaceri de inchideri sau de alte inregistrari aferente documentelor marcate pentru recontabilizare. De asemenea, se poate opta pentru generarea de liste contabile fara verificare regularizari. Scopul acestor optiuni este verificarea mult mai rapida a datelor contabile de pe documente.
176. Lista Registru jurnal analitic cuprinde detalii despre inregistrarile contabile ale tranzactiilor, documentele de legatura dintre tranzactii, valoarea acestora impartita pe conturi, tipul documentului.
177. Balanta cumulata pe mai multe firme: se pot cumula balantele de pe mai multe firme si de pe mai multe subunitati ale aceleiasi firme.
178. Documente > Certificat de calitate: lista noua pe livrarea documentelor de iesire ce aduce informatii din certificatele de calitate asociate pozitiilor de stoc din care se face livrarea.
179. Necesar de aprovizionat – proiecte productie: lista noua care calculeaza necesarul de aprovizionat conform proiectelor asociate Comenzilor client si Dispozitiilor de productie pe stoc, pe de o parte si Comenzilor furnizori deja introduse, pe de alta parte, luand in calcul si Stocul la moment.
180. Situatia imobilizarilor in curs: lista noua in Mentor > Miscari: aduce imobilizarile in curs asociate mijloacelor fixe si nepreluate inca pe imbunatatiri mijloace fixe.
181. Cheltuieli parc auto: lista noua care, pornind de la bonurile de consum, intrarile, notele contabile, mijloacele fixe unde este asociata masina si tranzactiile din trezorerie cu masina asociata, grupeaza aceste cheltuieli pe centrele de cost asociate, fie la nivel de cont, fie la nivel de linie document.
182. Regularizare valuta casa/banca: s-a introdus lista pentru reflectarea inregistrarilor de regularizare casa/banca+parteneri.
183. Efecte in perioada: lista noua care aduce toate efectele (inclusiv stornarile de efecte) inregistrate in perioada selectata in Banca – tranzactii in curs, indiferent ca au fost sau nu, prin tranzactii in banca curente sau stornari. Poate fi generata si cu detalierea documentelor stinse.
184. Sertarul cu cecuri / bilete la ordin: lista noua care aduce toate efectele inregistrate si nedecontate in bancã, in sertarul de cecuri.
185. Clienti datornici / Furnizori neachitati: s-a introdus in interfetele acestor liste optiunea „Calcul adaos marfa” care are ca efect completarea coloanei „Adaos marfa”.
186. Furnizori neachitati: s-a introdus coloana „Val.disc.zile plata” care se completeaza daca exista contracte comerciale cu partenerul, respectiv valabile la data facturii si macar un articol pe factura cu discount tip „Target Zile plata” specificat. Valoarea discount-ului este o suma de discounturi ce s-ar primi pentru fiecare articol daca s-ar face plata obligatiei la data de referinta a listei. In cazul in care restul de plata e diferit de valoare documentului, se calculeza o pondere a valorii articolului in total factura si astfel se estimeaza „restul” la nivel de articol.
187. Fisa analitica partener, Fisa de cont, Fisa de personal: pot fi generate si pe ani.
188. Bonuri cantarire, analiza si receptie: lista noua care cuprinde toate BCAR-urile; coloana “Semn calcul stoc” diferentiaza bonurile de tip intrare de la furnizor sau din productie (1), de cele catre client (-1).
189. Urmarire articole pe furnizori: lista in meniul Stocuri din Comercial. Aceasta urmareste pe fiecare zi din intervalul ales la generare si pentru fiecare din articolele selectate, stocul  provenit de la un anumit furnizor si intrarile/iesirile din stocul de la furnizorul selectat.
190. Furnizori > Scadentar rate leasing: lista noua in care sunt aduse toate contractele de leasing si graficele aferente, inclusiv cu facturi pentru ratele facturate. Aceasta lista poate fi folosita pentru verificarea soldului contului 167.
191. Profit pe articole: este lista ce afiseaza profitul obtinut la nivel de articol in cadrul fiecarui document de iesire si respectiv pe fiecare client. Analiza documentelor se face pornind de la livrari,  prin identificare in functie de pozitia de stoc a intrarilor in baza carora au fost facute facturile de iesire.
192. Situatie intrari/iesiri firma pe perioada: lista privind raportarea lunara a punerii pe piata din Romania, respectiv a vanzarilor medicamentelor pentru uz uman, de catre distribuitorii en gros / importatorii / fabricantii autorizati.
193. Trasabilitate stocuri: lista ce permite urmarirea miscarilor pe o anumita/anumite serie/serii de articole.
194. Distributia stocurilor pe locatii: lista noua in care stocul total pe fiecare articol, calculat pe subunitatea curenta, este detaliat pe locatii (sau gestiuni, in cazul celor care nu au definite locatii).
195. SAP UPLOAD reprezinta un meniu in care se gasesc liste create pe structuri specifice aplicatiei SAP (se pot importa in aplicatia SAP).
196. Consumuri pentru productia obtinuta prezinta in paralel: Consumurile reale si Consumurile teoretice (cele din retetele asociate in comenzile interne aferente). Preturile contabile, Preturile rezultate din valorile materialelor consumate si Preturile din retete.
Multumim pentru abonare la newsletter. Veţi primi un email de confirmare.