Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com WinMENTOR ENTERPRISE: ERP gestiune, contabilitate Romania
ro

Colectia WinMENTOR ENTERPRISE cuprinde acum si o aplicatie dedicata firmelor cu activitate de tip „Service auto”.

Acest modul, denumit WME Service Auto, pe langa faptul ca raspunde cerintelor specifice, este integrat complet in modulul de baza WME, ceea ce confera controlul intregii activitati.

I. CONFIGURARI

Inainte de introducerea comenzilor se vor stabili datele despre manopera, lucrari, operatii si masini.

Tarif manopera – se va stabili pretul pe ora tehnologica. Acesta va fi preluat in macheta de operatii, cat si in comanda.

Figura 1

Tip lucrare – reprezinta nomenclatorul lucrarilor executate in firma de service auto (mecanice, electrice, vopsitorie, etc.) si angajatii executanti ai lucrarilor respective. Un angajat poate fi asociat mai multor tipuri de lucrari.

Figura 2

Operatii tehnologice – definite la nivel de marca, model automobile si tipuri de lucrari. La nivelul unei operatii se poate stabili: durata, materialele necesare pentru realizarea ei, serviciu asociat pentru facturare, cat si daca operatia este facturabila sau nu. Preturile stabilite la materiale pe aceasta macheta vor aparea implicit pe comanda de service, urmand ca la actionarea butonului „Pret” sa se poatã prelua conform optiunii dorite.

Figura 3

Parc auto – este nomenclatorul in care se vor defini masinile, atat cele din parcul propriu, cat si cele ale clientilor. Diferentierea se face prin intermediul bifei „Din parcul partenerilor”. De asemenea, pentru maainile din parcul clientilor se va completa si Partenerul.

Figura 4

Pentru fiecare masina in parte, in nomenclator, tab „Comenzi service” pot fi vizualizate comenzile inregistrate, operatiunile si statusul acestora: executate sau nu.

Figura 5

II. FUNCTIONARE

Comanda service auto – este macheta principala a aplicatiei care permite gestionarea lucrarilor, operatiilor si materialelor necesare pentru reparatiile masinii.

Macheta „Comanda Service AUTO” (Figura 6) este împartita in trei tab-uri: „Date de service”, „Informatii pentru facturare” si „Rezervare stoc”. Comenzile SA pot fi facute atat pentru a inregistra lucrari asupra masinilor din flota proprie cat si pentru cele ale clientilor. Acest aspect este stabilit prin bifa „Comanda interna”.

Date de service – in cadrul acestui tab se vor selecta lucrarile, operatiile si materialele necesare pentru efectuarea reparatiei. La nivelul lucrarilor se poate stabili platitorul, iar partenerii pot fi diferiti pentru fiecare lucrare. Daca nu se completeaza partenerul la nivel de linie, implicit se va considera partenerul de pe comanda ca fiind platitor. Cu ajutorul butonului „Preluare operatii neefectuate” se pot aduce toate operatiile neefectuate din comenzile anterioare. Aceste operatii pot fi vizualizate in nomeclatorul „Parc auto > Comenzi service” – „Executat” = NU.

Figura 6

Dupa selectia unei lucrari, in grila de operatii vor fi aduse toate operatiile asociate si se va putea alege operatia dorita. In functie de tariful orar asociat si timpul necesar pentru efectuarea operatiei se va calcula valoarea acesteia. Dupa efectuarea unei operatii este necesar sa se modifice coloana „Executat”.

Materialele aduse sunt implicit cele asociate operatiilor, dar se pot adauga suplimentar si alte materiale. Pretul poate fi preluat din nomenclatorul de operatii, stoc sau oferte, dupa cum se poate vedea in Figura 7.

Figura 7

In cadrul comenzii se pot stabili deformari si zgarieturi pe macheta masinii. Aceste semne se pot lista daca la nivelul configurarii (antet/final document) se va scrie urmatoarea secventa:

       <im={MentorAlias}CARIMAGE.BMP,10,42,100,60>

Informatii pentru facturare – cu ajutorul optiunilor de pe plusul albastru se vor prelua automat serviciile asociate operatiilor facturabile si materialele. Preturile sunt aduse din categoriile de preturi definite in nomenclatorul de articole sau din oferte, tinand cont de platitor.

Rezervare stoc – asa cum este si denumirea tab-ului, rolul este de rezervare a materialelor. In cazul in care, dupa efectuarea rezervarii se va realiza un transfer intre gestiuni, informatiile privind rezervarea se vor modifica automat.

La finalizarea lucrarilor pentru o comanda se poate emite fie bon de consum, in cazul unei comenzi interne fie factura/bon fiscal, daca lucrarile au fost efectuate pentru un client. Facturarea se va face la nivel de platitor. Daca o comanda nu se mai doreste a fi facturata se va bifa ca fiind inchisa.

In concluzie, aplicatia permite doua moduri de lucru:

1. Masini proprii: Comanda SA – Generator comenzi furnizor – Intrare materiale – Rezervare – Transfer intre gestiuni – Bon consum.

2. Masini client: Comanda SA – Generator comenzi furnizor – Intrare materiale – Rezervare (automat) – Transfer intre gestiuni – Factura fiscala/Bon fiscal.

In ambele cazuri urmatorii pasi sunt optionali: Generator comenzi furnizor, Rezervare si Transfer intre gestiuni.

Situatia completa a activitatii poate fi urmarita in rapoartele: Comenzi SA si Consum materiale.

Multumim pentru abonare la newsletter. Veţi primi un email de confirmare.