Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com WinMENTOR: ERP gestiune, contabilitate Romania
ro

Despre angajaţii în şomaj tehnic care apar ca fiind neasiguraţi

Update de pe www.anaf.ro:

Asigurări de sănătate − șomaj tehnic

În situația în care ați beneficiat de șomaj tehnic ca măsură de limitare a efectelor negative cauzate de criza COVID-19 și ați constatat că nu mai figurați ca asigurat în sistemul național de sănătate, vă rugăm să vă adresați Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, autoritatea competentă în ceea ce privește aplicarea legislației din domeniul sănătății.

În ceea ce privește calitatea de asigurat în sistemul național de sănătate, aceasta este reglementată prin Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare.

Mecanismul de declarare a obligațiilor fiscale aferente indemnizațiilor de șomaj tehnic, introdus prin Ordinul nr.1942/979/819/2020 din 12 mai 2020, a fost elaborat și aprobat în comun de către Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Sănătății și Ministerul Muncii și Protecției Sociale.

Din punctul de vedere al legislației fiscale și al modului de completare a declarației 112, încetarea calității de asigurat nu trebuia să apară, având în vedere că pentru indemnizația de șomaj acordată potrivit OUG nr.30/2020 se datorează CASS, iar persoanele beneficiare ale indemnizației rămân în continuare asigurate.”

Dragi utilizatori,

Problema angajaţilor care sunt în şomaj tehnic şi apar ca fiind neasiguraţi în sistemul de sănătate persistă. Vă putem asigura că toţi cei ce au completat corect Declaraţia 112 din WinMENTOR şi apoi au trimis-o către ANAF, au trimis un formular în care angajatul apare ca fiind asigurat şi în sistemul de asigurări pentru şomaj şi în sistemul de asigurări de sănătate.

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a emis un comunicat, în care dna Adela Cojan, preşedintele CNAS spune: „Este mai mult decât regretabil că cei care întâmpină deja neajunsuri cauzate de faptul că au fost nevoiți să intre în șomaj tehnic trebuie să suporte acum și piedici în accesarea serviciilor medicale de care au nevoie. Este obligația noastră să asigurăm accesul la servicii medicale. De aceea, deși această problemă nu a fost generată de casele de asigurări de sănătate sau de sistemul informatic al CNAS, încercăm să identificăm cele mai bune soluții împreună cu colegii din ANAF pentru ca oamenii să nu se mai confrunte cu situația de a nu putea beneficia de serviciile medicale necesare”. Comunicatul complet poate fi citit aici: http://www.cnas.ro/post/type/local/comunicat-calitatea-de-asigurat-este-generata-de-sistemul-informatic-al-cnas-in-baza-reglementarilor.html

Ministerul Finanţelor Publice a emis, la rândul său, un comunicat în care precizează: „Ministerul Finanțelor Publice și instituțiile din subordine au demarat o verificare a condițiilor în care mai multe persoane care au beneficiat de șomaj tehnic ca măsură de limitare a efectelor negative cauzate de criza COVID-19 au constatat că nu mai figurează asigurați în sistemul național de sănătate… Pentru clarificarea tuturor acestor aspecte, având în vedere reglementările din legislația sănătății cu privire la calitatea de asigurat, este necesar și punctul de vedere al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, ca autoritate competentă”. Întreg comunicatul poate fi consultat aici: https://www.mfinante.gov.ro/acasa.html?method=detalii&id=999653867

Dacă, din nefericire, vă aflaţi în această situaţie delicată, vă rugăm să luaţi legătura cu Casa de Asigurări de Sănătate din oraşul dumneavoastră, pentru a vedea soluţia pe care o propun.

Multumim pentru abonare la newsletter. Veţi primi un email de confirmare.