Sfaturi pentru siguranţa datelor
1. Serverul de terminale pentru angajaţii care intră remote trebuie să fie o maşină dedicată doar acestui lucru, în aşa fel încât aceştia să nu intre remote pe serverul cu baza de date.
2. Share-urile de pe serverul cu bazele de date WME ar trebui reorganizate în aşa fel încât:
- să nu existe share-uri pe toată partiţia, să fie doar cele administrative şi cu drepturi de citire/scriere pe directoare doar pentru utilizatorii sau grupurile de utilizatori cu drepturi specifice pentru operaţiunile necesare (de ex: persoane care ar trebuie să se ocupe de backup-uri din directoarele WMSAVE, sau WMESAVE, sau directorul cu WMdata dat cu share şi drept de scriere doar pentru acei utilizatori WMEcare au nevoie de acces la baza de date);
- să nu existe drepturi de citire/scriere pe „everyone” pe nici un director de pe servere.
3. În ceea ce priveşte backup-ul, acesta să fie organizat astfel:
- o persoană trebuie să fie numită şi responsabilizată pentru această operaţiune, care poate fi făcută aşa cum credeţi Dvs. de cuviinţă: zilnic, săptămânal, lunar. Este necesar să testaţi periodic integritatea datelor din arhive pentru a evita situaţia în care arhivele sunt defecte.
- salvările „locale” pot fi puse în cloud oriunde doriţi, existând soluţii pentru transfer automat în cloud.
4. E musai să aveţi soluţii antivirus pe toate staţiile de unde se lucrează, inclusiv pe serverele de lucru remote / de baze de date.
Dacă se lucrează de acasă, acei utilizatori trebuie să folosească soluţii antivirus şi, eventual, conexiunea la serverul din firmă să se facă prin VPN, operaţiuni care intră în sfera de responsabilităţi a personalului dumneavoastră administrativ-IT.
În ceea ce priveşte lucrul direct din cloud, acesta este posibil doar dacă se lucrează remote, iar serverul de terminale trebuie să fie tot în cloud. Altfel, viteza de acces va fi extrem de redusă. Atenţie! Preţul cloud pentru baza de date + terminale este extrem de ridicat, aşa încât este de preferat ca doar salvările să fie transferate pentru siguranţă în cloud.