Tranzacţiile curente din WinMENTOR ENTERPRISE se introduc din modulul MENTOR (cel selectat în figura de mai jos).
Din cele opt opţiuni ale barei de meniu, cinci se referă la încărcarea, modificarea sau ştergerea diverselor categorii de tranzacţii curente din cursul unei luni. Pentru fiecare din ele există un corespondent în bara de butoane rapide.
Cele cinci opţiuni sunt:
- Intrări
- Mişcări interne
- Ieşiri
- Trezorerie
- Contabile
Folosind scenariul descris pentru firma „Exemplu SRL”, mai jos sunt prezentate posibilităţile oferite de utilizarea celor cinci opţiuni.
- Intrări:
- intrarea pe factură a materiei prime de la furnizorul „Textila SA”
- înregistrarea facturii de servicii pentru furnizarea de energie electrică
- înregistrarea facturii de import a furnizorului extern „Gemini Trade” şi a DVI-ului ce o însoţeşte
- Mişcări interne:
- introducerea unei note de transfer între două gestiuni
- Ieşiri:
- înregistrarea unei facturi de ieşire către clientul „New Fashion SRL” cu aplicarea unui discount automat, luat în calcul datorită cantităţii facturate
- Trezorerie:
- operaţii de casă diverse, în lei
- înregistrarea unei plăţi parţiale în valută către furnizorul „Gemini Trade”, prin intermediul extrasului de cont, primit de la „BCR”
- operarea decontului depus de Simion Alexandru, în urma efectuării unei delegaţii
- regularizarea soldului din contul curent în valută de la „Banca Românească
- compensarea unei facturi de intrare cu una de ieşire
- Contabile:
- introducerea şablonului notelor contabile pentru înregistrarea contabilă a statelor de plată ale societăţii
- înregistrarea notelor contabile privind statele de plată.