Suita ERP WinMENTOR ENTERPRISE®, cunoscută pe piaţa de software ca WME®, este un pachet de aplicaţii care beneficiază de experienţa de peste 30 ani a unui colectiv care a oferit pieţei de profil din România un produs preferat de peste 45.000 de utilizatori: pachetul de aplicaţii de gestiune WinMENTOR®.
Prin completa rescriere a acestuia din urmă, în anul 2008 a rezultat o suită de tip ERP ajunsă la maturitate, destinată să completeze gama de produse software a unui producător recunoscut pentru prezenţa sa activă în piaţă și pentru eficacitatea în implementarea tuturor noutăţilor în produsele sale.
Tehnologiile alese pentru gestionarea bazei de date sunt furnizate de Oracle şi de PostgreSQL (open source). Utilizarea celor mai puternice motoare de baze de date dezvoltate vreodată conferă suitei WME siguranță, fiabilitate, scalabilitate și viteză.
Versiunile în engleză, maghiară şi italiană permit folosirea aplicaţiei și de către utilizatori nevorbitori de limba română. Utilizatorii versiunii în limba română pot opta, la afișarea listei, pentru încărcarea configurărilor într-una din aceste 3 limbi, printr-un simplu click.
WME este singurul program informatic de gestiune din România care generează înregistrări contabile automate în mai multe planuri de conturi simultan, pe măsura introducerii documentelor primare, astfel încât informaţia contabilă atât de necesară deciziilor manageriale devine accesibilă instantaneu, sincronizată perfect cu situaţiile analitice. Modificările setărilor de contabilizare au efect imediat prin refacerea automată a înregistrărilor la prima situaţie contabilă generată.
Verificarea îndeplinirii corelaţiilor între situaţiile analitice și cele sintetice se poate automatiza și configura după necesităţi.
La închiderea unei luni, balanţa contabilă se constituie ca etalon. Dacă ulterior salvării etalonului apar diferenţe între balanţa salvată și cea curentă, motorul contabil semnalează diferenţele la nivel de document.
WME permite evidenţa şi operarea unui număr nelimitat de firme. Pentru organizaţiile de tip holding, permite utilizarea de nomenclatoare comune tuturor firmelor ce compun holdingul, creând avantajul gestionării obligaţiilor de plată ale clienţilor la nivel de holding. Pentru situaţia în care firmele care compun holdingul sunt firme separate în WME, programul permite obţinerea unei balanţe cumulate.
Firmele pot fi organizate pe subunităţi distincte. Lucrul pe subunităţi permite „izolarea” completă a unei subunităţi în cadrul firmei. Orice raport poate fi executat pe fiecare subunitate în parte, inclusiv balanţa contabilă. Pentru analiza întregii firme, rapoartele pot fi executate cumulat, incluzând operaţiile tuturor subunităţilor. Utilizatorilor li se poate limita dreptul de acces la anumite subunităţi, iar cei care au drepturi speciale pot vedea tot ansamblul, indiferent de subunitate.
Interfaţa prietenoasă și intuitivă permite utilizatorilor să personalizeze aspectul și funcţionarea aplicaţiei într-o multitudine de aspecte: culori, fonturi, tabele cu coloane configurabile, redimensionarea machetelor, ascunderea controalelor neutilizate sau interzise de pe machete, mecanisme de tip wizzard pentru accelerarea operării, căutare rapidă a opţiunilor din meniu, Active Board pentru definirea de butoane de acces rapid la opţiuni de meniu / executabile / link-uri de acces pe internet, navigator multitraseu pentru a identifica în orice moment intrările în stoc, livrările, comenzile, contractele, plăţile sau încasările legate de orice document.
Sistemul de securitate permite restricţionarea accesului la fiecare opţiune din aplicaţie în ceea ce privește vizualizarea, adăugarea, editarea, ștergerea înregistrărilor. Monitorizarea la cerere a acţiunilor pentru grupele de utilizatori oferă trasabilitate în gestionarea documentelor.
Sistemul de comunicare intern permite trasmiterea de mesaje între utilizatori precum și lansarea de task-uri de efectuat pentru executanţi.
WME execută automat liste după un orar prestabilit, efectuează automat salvări de date după orar, lansează alerte pentru persoanele interesate de evenimente petrecute în baza de date sau de diverse situaţii apărute în timpul exploatării.
Modulul Expert integrat în aplicaţie oferă posibilitatea analizei activităţii firmei dintr-un punct de vedere diferit de cel al încadrării contabile.