Contactati-ne
Comercial Ico

Departament comercial

Tehnic Ico

Suport tehnic

Chei Ico

Activare chei

Aboneaza-te la newsletter


Pre-analiza

Primul pas in implementarea unei solutii ERP il reprezinta intelegerea obiectivelor unei companii in conducerea afacerilor si concentrarea eforturilor catre imbunatatirea proceselor si procedurilor de business ce vor fi integrate informatic.

Este esential ca atat implementatorul cat si utilizatorul sa inteleaga pe deplin ce anume se incearca sa se realizeze prin acest proiect si cu ce costuri: timp, bani si resurse umane. De asemenea, e necesar sa se ia in considerare randamentul investitiei, detaliile proiectului si planul de comunicare pentru toti utilizatorii implicati: managementul de varf, managementul operational, toti membrii personalului de la toate nivelurile organizatiei, sponsori, etc.

Un alt aspect foarte important este proiectarea corecta si completa a sistemului informatic pentru o anume organizatie; definirea corecta a particularitatilor reprezinta o conditie a succesului proiectului.

Implementarea unui proiect de sistem informatic care are in centru o aplicatie de tip ERP presupune si un proces consistent de pregatire a personalului, pe baza unei versiuni de test a aplicatiei, cu date reale ale companiei. Mediul de testare ales va simula modul in care managementul va controla afacerea cu ajutorul aplicatiei ERP. Aceasta etapa le permite viitorilor utilizatori sa-si faca o idee exacta despre cum va arata si se va folosi programul si sa se familiarizeze cu interfata de lucru.

Etapele pre-implementarii unei solutii ERP:

  • studierea functionarii afacerii 
  • identificarea si descrierea obiectivelor implementarii si a asteptarilor viitorului utilizator 
  • analiza cererilor specifice ale utilizatorului 
  • GAP Analysis - evaluarea diferentelor dintre performanta reala si performanta potentiala a solutiei informatice 
  • ajustarea solutiei informatice pana la finalizarea variantei optime

Analiza si adaptari

Faza de analiza a procesului implementarii unei solutii ERP este vitala pentru succesul proiectului. Ea necesita timp si o cunoastere amanuntita a tuturor operatiunilor companiei.

Analiza proceselor si procedurilor ce concura la functionarea normala a unei firme furnizeaza concluzii vitale referitoare la masura in care un sistem informatic poate asigura concordanta dintre obiectivele de afaceri stabilite de conducere si capabilitatea sistemului ERP de a asigura buna derulare a procedurilor, in ideea realizarii celor doi P - profitabilitatea si productivitatea.

Pentru a putea face fata unei analize complete premergatoare implementarii unei aplicatii tip ERP, este necesar sa se inceapa cu o solutie software ERP standard, cat mai potrivita obiectivelor companiei. Aceasta solutie va fi mai apoi modelata pentru a genera un instrument de lucru perfect adaptat.

Configuratia hardware reprezinta un alt element cheie in analiza implementarii solutiilor informatice de tip ERP, prin rolul esential pe care retelele, serverele si sistemele de mid-range il au in sustinerea structurii informatice a companiei.

Managementul informatiei are un rol de prim rang in analiza, intrucat include prelevarea de template-uri ale procedurilor, testarea si extragerea de informatii de baze de date, formulare si documente utilizate pentru a explica procedurile de gestionare a datelor si observare a mediului de lucru.

In timpul unei analize premergatoare implementarii unei aplicatii tip ERP, informatiile manageriale sunt necesare pentru evaluarea si procedurile de abordare a strategiilor de planificare a sistemului ERP. Sunt cuprinse aici ca surse de informare: bugetele anuale pentru hardware, software si personal, analiza costurilor, amortizarea si raporturile mijloacelor fixe.

Pentru ca analiza sa fie completa, este nevoie de contributia a utilizatorului final. Ea garanteaza evaluarea eficientei sistemului in ceea ce priveste realizarea sarcinilor intr-o perioada rezonabila de timp, in masura in care participarea utilizatorului final este sistematica si consistenta, contribuind din plin la realizarea proiectului solutiei finale.

Incadrarea acestui proiect de Enterprise Resource Planning (ERP) se bazeaza pe o analiza de tip GAP, orientata modular.

Informatiile despre structurile organizationale existente si cele propuse, trebuie discutate in timpul procesului de achizitie a solutiei ERP, intrucat reprezinta un factor decisiv in alegerea pachetului potrivit.

Pasii de urmat in documentarea structurii operationale si financiare:

  • Colaborarea cu managementul companiei pentru a intelege structurile existente si ce trebuie facut pentru a obtine structurile necesare
  • Stabilirea unui grafic al structurii organizationale actuale
  • Conturarea unei imagini de ansamblu a companiei
  • Definirea si trasarea unui grafic al mediului financiar de operare
  • Definirea mediului de management si raportare financiara

Implementarea solutiei ERP presupune o analiza comparativa amanuntita a tuturor modulelor disponibile prin raportarea lor la nevoile specifice ale companiei. In functie de acestea, se va trece la etapa urmatoare, ce presupune ajustari ale programului, prin configurarea sa sau prin dezvoltarea de noi functii, adaptate companiei.

Implementare WinMENTOR ENTERPRISE

Procesul de implementare cuprinde urmatorii pasi:

  • Administrare WinMENTOR ENTERPRISE (WME)
  • Constante WME
  • Contabilitate generala
  • Furnizori si clienti (parteneri)
  • Stocuri
  • Trezorerie
  • Liste Si Rapoarte
  • Verificari pentru atestarea finalizarii implementarii

Citeste toate detaliile procesului de implementare

Program de suport extins

Programul de Suport Extins pentru pachetul de programe WinMENTOR ENTERPRISE cuprinde mentenanta si suportul tehnic.

MENTENANTA

Versiuni noi ale programelor: Clientii WME care au optat pentru un contract de Suport Extins, beneficiaza de toate patch-urile, versiunile de update, upgrade, imbunatatirile, versiunile revizuite, cu upgrade-uri legate de actualizari legislative si/sau cu functionalitati adaugate, ulterioare actualei versiuni a pachetului de programe WinMENTOR ENTERPRISE si aparute pe durata validitatii prestarii serviciilor de Suport Extins, in mod gratuit.

  • Versiunile noi pot fi descarcate de pe site-urile de lucru: www.wme.ro, ftp.winmentor.ro sau ftp2.winmentor.ro, sau oricare alt site de lucru al producatorului.

Corectare "Bug"-uri: In cazul unor erori manifestate de programe, verificabile si reproductibile, clientii beneficiaza de suport pentru semnalarea si corectarea bug-urilor.

  • Dupa ce bug-urile au fost corectate, solutia poate fi una temporara (ex.: executabil intermediar), sau sub forma de versiune noua a programelor, cu includerea eventuala unor instructiuni de configurare si utilizare pentru implementarea modalitatii de corectare a bug-ului.

SUPORTUL TEHNIC

Imediat dupa incheierea perioadei destinate implementarii programelor, clientii beneficiaza de suport tehnic prin email si telefon (prin solutii on-demand remote support).

Citeste toate detaliile programului de Suport Extins

Aniversare 23 de ani WinMENTOR Software