Anunt

Collapse
No announcement yet.

e-factura import facturi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Timp
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Am si eu cazuri ca acesta sa recunosca o parte din produse eu tind sa cred ca e de la altceva si anume recunoste un singur produs de un anunit tip sa explic ce zic:
    am un funrizor are pe facturi urmatoarele articole
    a. dobanda
    b. comision banca
    c. comision analiza
    d. taxa urgenta
    e. dobanda penalizatoare
    la cazul a. dobanda am echivalat cu un articole de dobanda 666 si merge la orice factura
    la cazul b-d am echivalat cu un articol generic Chelt servicii de la terti 628 si supriza imi stie lunar doar cazul b, comision banca ca a fost primul echivalat in rest trebuie sa le aleg manual
    la cazul e dobanda penalizatoare am aceeasi problema nu il echivaleaza pt ca i-am alocat acelasi articol dobanda 666 si trebuie sa il aleg manual

    Eu zic asa:
    echivalerea in mentor este 1 la 1
    daca ai 2 produse de la furnizor care intra intr-un singur produs inmentor doar pe unul il recunoaste celalalt trebuie cules manual zi de zi

    Articole echivalente din cate am inteles eu am cate un articole pe fiecare cota de tva si se in loc de denuirea produsului pe facturi apare articolul echivalent adica daca am o facura de metro de 100 linii in mentor am 100 de linii cu articolul echivalent.

    Comment


    • #47
      Original a fost postat de IulianC Vezi Post
      In nomenclatorul de parteneri(Fisa partener - tabul cu eFactura/SAF-t - Import folosit articole generice), se vor bifa partenerii pentru care se dorește echivalarea
      articolelor din XML cu articole generice stabilite în constanta Import facturi din sistemul eFactura: articole generice pt echivalare articole.
      Am peste 2000 de articole diferite. In constanta Import facturi din sistemul
      eFactura: articole generice pt echivalare articole se selecteaza doar cateva articole generice? ( marfa mag 19%, marfa mag 9% etc ). Eu am nevoie de toate articolele nu doar de cateva .Cum procedez?
      Am bifat partenerii pentru care se dorește echivalarea articolelor din XML cu articole generice si acum nu mai recunoaste aproape nici un articol.

      Comment


      • #48
        Eu inca nu intleg cea ce iti doresti, fii mai explicit.

        Cazuri concrete in mentor:

        - articole generice, si atunci toate articolele ce intra de la acei furnizori sunt trecute cu articole generice:

        a. articol generic !9% pentru produsele de 19% si apare de cate ori apare pe factura respectiva (ai 5 linii pe factura cu 5 articole distrincte, pe factura in mentor apar 5 linii fiecare cu articol generic 19)
        b. articol generic 9% pentru produsele de 9% la fel ca la articolul de 19 va aprea pe factura de x linii cate ai tu pe documentul de intrare
        c. articol generic 0% pentru produslele de 0% la fel ca la articolul de 19% va aparea pe facutura de X linii cate ai tu pe documentul de intrare

        -articole distrincte 1 la 1 intre nomenclatorul de produse si facturile de intare de exemplu:

        paine impletita in nomenclator si painte impletita in factura furnizor
        mere rosii in nomenclator si mere rosi in factura de furnizor.
        aici in acest caz in mentor nu stie sa faca echivalarea asta

        in nomenclator exist mere si de la funrizor exista mere rosii aici face echivalara insa daca mai exista si mere galbene si tu le vrei tot in articolul mere mentorul nu stie pt ca el face echivalarea intre funrizori si nomenclator astfel un produs in nomenclator un produs la furnizor, daca ai un produs in nomenclator si 2 produse la furnizor, va tine minte doar pe primul legat si pe ce-l de-al doile il va lasa neechivalat in fereastra de import.

        - cazul pe care eu il folosesc cel mai des este asa:
        am echivalat la nivel de articole cea ce sunt mai uzuale in facturi( adica mentroul a invatat din cea ce am importat pana acuma ca telefonia orange intra pe articol 626, ca chelt de salubritate intra pe aricolul ales de mine din nmenclator la prima factura importat de la acel furnizor, etc), si pe care le identifica automat, ce nu identifica trec eu manual la servicii, unde fac centralizarea pe cote de tva si trec in loc de 100 de linii la factura de metro de exemplu doar 3 linii pe care le aleg eu manual dupa ce le centralizeaza automat menttorul pe cote cand folosec optiunea.

        tu ce iti doresti scrie ce anume vrei?
        ma refer aici la produsele de apar in stoc, cele cu nir ca ai zis de mf in mag

        1. 100 de linii pe factura toate cu numele mf in magazin 19% daca sunt toate 100 cu 19% sau intre cote cu mf in magazin 19. mf in mag 9% si mf in mag 0
        2. 3 lini in fiecare factura de intrare mf in mag 19 , mf in mag 9 si mf in mag 0 pe care sa le alegi tu ca articol in fiecare factura dupa ce le centralizezi.



        Daca esti cazul in care folosestei la intrare gestiune valorica marfa mag 19 , marfa mag 9 si marfa mag 0 atunci cea mai rapida varianta e ce pe care o folosesc si eu, faca in loc de 100 de linii vrei sa ai 3 lini pe factura centralizate pe cotele de tva., altfel vei avea cu articole echivalente 100 de linii identice cu cele 100 de linii din factura doar ca fiecare linie se va numi in functie de cota de tva eistente pe factura metro.
        -
        Last edited by alexadi; 08 September 2024, 22:15.

        Comment


        • #49
          Daca am o factura cu 10 pozitii :mere,pere,struguri,cartofi ....., vreau sa-mi apara si pe receptie la fel 10 pozitii cu denumirile din nomenclator , nu marfa mag 9%, marfa mag 19%. La magazin oricine vine in control si se uita in nota de receptie vrea sa vada produsele trecute ca in factura , nu marfa 19% sau 9%.
          Daca inregistrez azi o factura cu mere rosii echivalez cu mere din nomenclator iar maine am din nou factura cu mere rosii trebuie sa echivalez din nou cu mere, nu intra automat. Daca am zece facturi in zece zile de la acelasi furnizor cu exact aceleasi produse , trebuie sa echivalez in fiecare zi cu denumirile din nomenclator , nu tine minte nimic de la o factura la alta. Exista produse la metro de exemplu la care le schimba denumirile din cand in cand ( un exemplu :gel dus dove cherry 250ml il schimba in 250ml gel dus cirese ). Daca nu vreau sa schimb denumirea in nomenclator il echivalez la inregistrarea facturii cu denumirea veche .

          Comment


          • #50
            In cazul tau nu te ajuta deloc produsele echivalente, pentru tine ca vrei sa faci NIR ai nevoie de produs 1 la 1.
            Daca e prima luna in care utilizezi importul, dupa 2-3 facturi rezolvate si transferate prin generare in intrari facturi, inchideam modulul si il mai deschideam din nou ca sa stie cea ce a invatat in cele 2-3 facturi, dupa prima luna am ajuns ca facturile de metro sa fie echivalate intre 80-90% uneori chiar si 100% daca nu am produse noi.
            In nomenclator de produse la articole stoc intru-un articol ai tabul oferta contract si acolo vei gasi echivalarea.
            Tot in tabul de mai sus daca stergi echivalarea o sa invete noua echivalare.
            In momentul de fata nu poate echivala in articolul gel gel dus dove cherry 250ml din nomenclator decat un produs de la furnziorul metro al doilea nu il mai stie, asa este limitarea in sistem, adica daca in oferta contract ai gel dus dove cherry 250ml nu o sa mai aduca de pe factura metro si noua echivalarea la acest articol de 250ml gel dus cirese

            Comment


            • #51
              Desigur ca exista si posibilitatea sa nu echivalam nimic in prima faza, adaugam articole noi in mentor asa cum vin de la furnizor si ulterior o sa le recunoasca singur. Dezavantajul acestei metode este ca vom avea un nomenclator de articole foarte mare, in timp.

              Comment


              • #52
                Am niste facturi de la Dedeman, insa am pe ele doar o pozitie, m-am uitat la ce produse le introduc eu nu am nimic echivalat, ca nu am mai luat de la ei, am doar la un glet, si pe acela il recunoaste al doilea glet nu il pot aduce. uite cum arata la produsul glet, la mine. 158.GLET IMPORT FACTURA.jpg158.GLET IMPORT FACTURA.jpg aici colega de le introduce a vb cu cine face achizitiile si a zis, ca bonurile cu cod fiscal sa fie exceptie, si daca inainte de a avea modulul de import avea lunat cam 150-200 bonuri cu cod fiscal , acum are doar 50-60 bonuri cu cod fiscal, si multe facturi arata cum vezi tu, ca sunt multi furnizori noi, multe produse noi iar in loc de 3-4 zile de munca le culege facturile intr-o zi pe toate

                Am eu factura de la metro pe care o echivalez avand produse care se cam repeta, adica sunt in proportie de 70-90% aceleasi in functie de sezon, pai acolo am 1-3 pozitii de completat dintr-o factura de cu multe de pozitii. uite un lidl 159.factura lidl.jpg

                Sfat e sa echivalezi si daca luna viitoare se vor repeta vezi ce decizie ei. Asa este la inceput sa faci echivalarea e mai greu.
                Last edited by alexadi; 09 September 2024, 16:09.

                Comment


                • #53
                  Buna ziua,
                  Oare in modulul e-factura nu se poate seta automat carnetul de documente astfel incat sa nu fie necesara setarea manuala a acestuia la fiecare receptie?
                  La primele versiuni de e-factura se putea seta automat carnetul de documente folosit, pentru toate facturile.

                  Multumesc!

                  Comment


                  • #54
                    Buna ziua,
                    Si mai am o observatie.
                    Daca exista posibilitatea ca la facturile rezolvate din modulul e-factura sa se puna statusul de "operat" sau cel putin sa poti opta daca doresti sa-ti fie operate din start sau sa ramana neoperate. In practica am constatat ca la multe documente rezolvate deja nu mai sunt miodificari de facut si este necesar un timp suplimentar de a intra pe document si a bifa statusul de "operat".

                    Multumesc!

                    Comment


                    • #55
                      Buna ziua, atat carnetul de documente cat si statusul de operat, trebuie adaugate manual intocmai pentru a fi verificate și validate de către
                      utilizator.

                      Comment


                      • #56
                        Buna dimineata,
                        Totusi ar fi util ca utilizatorul sa poata decide acest lucru. Sa poata exista optiunea sa alegi din start cum doresti sa procedezi. Verificarea si validarea se poate face si in stadiul de rezolvare a documentelor.
                        In plus, marea majoritate a firmelor au la receptii un singur carnet de documente. Iti ia mult timp sa validezi carnetul de documente.
                        Ar fi util sa aveti in vedere aceste considerente, Ar reduce mult timpul de operare a documentelor.
                        Multumesc!

                        Comment


                        • #57
                          Legat de asocierea articolelor am 2 situatii:

                          1. Am asocieri in oferta/contract aparute complet aleatoriu si fara legatura, la unii clienti (gen cabinet de avocatura are asociat Marfa > Bors)

                          2. In momentul cand fac o asociere noua imi schimba denumirea in oferta la toti furnizorii, daca toti folosesc acelasi cod produs ( 8(1) spre exemplu ). Cel putin asa cred eu ca e mecanismul.
                          Mai exact, am in nomenclator, pentru articolul "628 - Servicii" urmatoarele asocieri:
                          Furnizor................Denumire la furnizor...................Cod furnizor
                          X...............................Traducere......... ......................8(1)
                          Y............................Servicii SSM...............................8(1)
                          Z...........................Servicii contabile ........................8(1)
                          Merg sa fac import e-factura
                          W...........................Serviciu apostila.........................8(1)
                          si ii asociez articolul "628 - Servicii". Rezultatul va fi ca si la clientii X,Y,Z imi va schimba denumirea in "Servciu apostila", iar in viitor asocierea nu va functiona.
                          Last edited by smookie; 18 October 2024, 19:21.

                          Comment


                          • #58
                            Original a fost postat de smookie Vezi Post
                            Legat de asocierea articolelor am 2 situatii:

                            1. Am asocieri in oferta/contract aparute complet aleatoriu si fara legatura, la unii clienti (gen cabinet de avocatura are asociat Marfa > Bors)
                            Aici cred ca mecanismul e aproximativ asa :
                            Dau preluare facturi si sa zicem ca aduce 5 facturi/furnizori, care nu au articole asociate.
                            Selectez o factura din lista si ii asociez un articol. Aceasta asociere este adaugata si in lista de oferte a celorlalti furnizori, indiferent de ce asociere le-am alocat in aceasta sesiune de import.


                            LE: Mai exact, ultima asociere facuta inainte de "Rezolva doc." (sau poate asocierea facuta la ultima factura din lista) este adaugata si celorlalti furnizori.* Celelate asocieri facute sunt ignorate/nu sunt adaugate.
                            Last edited by smookie; 24 October 2024, 16:25.

                            Comment


                            • #59
                              winmentor.png

                              A trecut mai mult de o luna de la ultima versiune. Eroarea aceasta cand aveti de gand sa o corectati sa putem asocia ID-ul din SPV la facturi?


                              si pentru cei care trimit facturile emise in SPV din programul de facturare nu din Mentor, ar fi utila o optiune de import ID-uri la facturi. Aveti in plan implementarea unei astfel de optiune?

                              Comment


                              • #60
                                Buna ziua, a fost corectata situatia in care se obtinea un mesaj de eroare la asocierea ID Descarcare XML efactura pe un un document deja inregistrat manual si va fi disponibil pe urmatoarea versiune.
                                Cat despre optiunea de import ID-uri la facturi, se studiaza posibilitatea introducerii in viitor.

                                Comment

                                Working...
                                X