If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Declaratiile sunt disponibile in aplicatia declaratii, structurile au fost modificate deja pentru a se putea depune, au fost postate deocamdata pe ftp.
Am si eu o eroare la noul decont si anume le la randurile A1 B1 adica cele noi care reprezinta suma de facturi emise din ultimele 6 luni adica 01.08.2015-31.01.2016 unde eu in program am 1514324 lei iar in decont imi aduce 147213 adica cu 2 lei mai putin ca soldul lui 4428 in conditile in care legea spune clar (suma facturilor emise si a bonurilor fiscale adica tot ce am emis eu cu tva in perioada de mai sus):
Rândul A1 - se înscriu informaţii privind livrările de bunuri şi prestările de servicii realizate în perioada de raportare şi în ultimele 5 luni anterioare acesteia, în cazul în care perioada fiscală este luna, sau realizate în perioada de raportare şi în trimestrul anterior acesteia, în cazul în care perioada fiscală este trimestrul.
iar la cumparari e de tot rasul ca imi aduce doar 2 lei cea ce nu am cum tinand cont de valoarea de mai sus si ca este marfa ar fi cam imposibil sa nu am cumparari in ultimele 6 luni caci cam cea ce cumpar vand in maxim 1-2 luni.
Rândul B1 - se înscriu informaţii privind achiziţiile de bunuri şi servicii realizate în perioada de raportare şi în ultimele 5 luni anterioare acesteia, în cazul în care perioada fiscală este luna, sau realizate în perioada de raportare şi în trimestrul anterior acesteia, în cazul în care perioada fiscală este trimestrul.
Inca o eroare la decont 300 de data asta generata de cenusareasa (mentor/intrari/facturi in asteptare) programului si anume o parte din facturile prinse in 327 care raman in sold la sf lunii ianuarie in decont le trece la randul 5 achiziti intracomunitare, dar la 5.1 (la fel si la randurile pereche) pe acestea nu le trece, restul marfurilor le trece, in 390 le trece bine.
La prima intrebare cea cu A1 e bine cum trece , trebuie trecute numai facturile ramase in sold din ultimele 6 luni nu total facturi. Dif de 2 lei cred ca vine de la rotunjiri de pe undeva.
Multumesc pt raspuns, banuiesc si de ce(anulari de tva pt ca nu ai avut facturi emise/primite in ultimele 6 luni), oricum se pare ca cine a scris legea a uitat sa specifice corect in instructiunile de completare ca se refera la sold si nu la rulaj cum au lasat ei sa se inteleaga din exprimare.
Se pare ca au primit f multe reclamarii la aceste erori (am trimis si eu, caci matematic si logic instructiunile erau de rulaj, erorile erau de valori din sold) pt cea ce urmareau ei era normal rulajul au scos aceste corelatii de eroare raspunsul primit la mailul trimis dimineata il postez si aici poate mai are cineva neclaritati:
"Am solicitat asistenta de la directia de specialitate si decizia finala a
fost de-a elimina corelatiile R125, R127, R129, R131 din validatorul D300.
In acest moment puteti redepune declaratia D300 pe portalul ANAF/la ghiseu.
Soft-ul A nu avea aceste validari, deci nu a suferit nici o modificare. Ne
cerem scuze pt. neplaceri si pt. intarzierea raspunsului: acum l-am primit
si noi."
Stie cineva cand va aparea o versiune de declaratii care sa completeze automat randurile A1 Si B1 de carea vorbeam mai sus ca intre timp si in fisierul pdf de pe sitele anaf acestea spun clar ca trebuiesc completate cu ultimele 6 luni la vanzari si cumparari, si s-a scos si din duk validarea eronat introdusa ca acestea sa fie mai mici ca A si B adica sa nu poata fi mai mare ca sumele reamase neexigibile, cum si instructiunile de completare scrie clar:
"Rândul A1. - se înscriu informații privind livrările de bunuri şi prestările de servicii realizate în perioada de raportare și în ultimele 5 luni anterioare acesteia, în cazul în care perioada fiscală este luna sau realizate în perioada de raportare și în trimestrul anterior acesteia, în cazul în care perioada fiscală este trimestrul" lucru care nu are legatura cu tva la incasare.
Nu mi se pare corect ca sa stau sa modific de fiecare data, ar fi mai simplu sa se modifice formula prin care se aduc aici datele. Multumesc pentru ajutor
Stie cineva ce setari trebuie sa fac si eu in programul de declaratii ca sa imi completeze corect randurile A1 si B1 din decont? Ca in momentul de fata imi lasa randurile goale, firma nefiind tva la incasare si aici ar trebui sa fie compeltate cu datele lunii curente plus ultimele 5 luni. Asta conform instrunctiunilor de completare:
"Rândul A1. - se înscriu informații privind livrările de bunuri şi prestările de servicii
realizate în perioada de raportare și în ultimele 5 luni anterioare acesteia, în cazul în care perioada
fiscală este luna sau realizate în perioada de raportare și în trimestrul anterior acesteia, în cazul în
care perioada fiscală este trimestrul.
Rândul B1. - se înscriu informații privind achizițiile de bunuri şi servicii realizate în
perioada de raportare și în ultimele 5 luni anterioare acesteia, în cazul în care perioada fiscală este
luna sau realizate în perioada de raportare și în trimestrul anterior acesteia, în cazul în care perioada
fiscală este trimestrul."
Sursa:https://static.anaf.ro/static/10/Ana...F_588_2016.pdf
PS: aceste randuri se folosesc pentru a se verifica operatiiunile din ultimele 6 luni ca sa stie daca se anuleaza sau nu dreptul de tva al platiorului, deci zic eu ca ar fi important sa fie corect preluate din baza, ca se pierde foarte mult timp sa stai sa faci un asemenea calcul.
Last edited by alexadi; 06 September 2016, 10:33.
Motiv: adaugat ps
Cauza e simpla nu am nimic tva la incasare, la alte firme imi trece cea ce este in tva la incasare din ultimele 6 luni, dar nu este corect, deoarece formula este fara a tine cont de tva la incasare.
Cred ca fiind subpunct pentru A si B adica A1 (respectiv B1) se refera numai la sistemul cu TVA la incasare nu la total sume.
Nu stiu pe nimeni care sa declare total sume la A1 si B1. Dar o sa intreb si eu pentru siguranta.
Comment